Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spisa Ribb kaffekopp med vit kopp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Spisa Ribb kaffekopp med vit kopp?

Hittade Spisa Ribb kaffefat med vit kopp på loppis idag.
    Kaffefaten har märkning men koppen är vit och har ej märkning, dock ser de ut ändå att passa ihop.
    Är det fel eller finns det vita koppvarianter oxå?

Det finns vita koppar som tillverkats bl.a. för restauranger, men de hör inte till Spisa Ribb. De ska ha helvita fat.

Comment

Okej! Jag hittade 40 koppar med lika många fat och de passar så bra ihop vilket gör det så konstigt. Det känns som om kopparna är köpta samtidigt som faten.

Lägger in en bild! Koppen har som sagt ingen märkning men känns "bra".

Dessutom verkar det inte vara använt då jag aldrig sett fat i sådan fin glans utan de är i nyskick! Märkligt det hela!
      Bifogade filer

Comment

Oj nu tog jag väl ändå i :-) 20 koppar menade jag!

Comment

Dessa är troligtvis köpta som 2:a sorterat gods, därav de vita kopparna till spisa faten.

Comment

Lät som en trolig förklaring! För visst är väl kopparna lika originalet fast utan ränder?

Comment

Kopparna som du har är i alla fall samma modell som Spisa Ribb-kopparna. Jag är inte lika säker på att de inte kan ha sålts sådär. Jag har diskuterat Colorado-servisen i ett annat forum och en person där menar att han kan styrka att det finns ganska mycket helvita delar till den servisen, så kopparna skulle kunna vara från Colorado-servisen. Att man säljer delar ihop som inte egentligen hör ihop är inte ovanligt enligt min mening, man var nog fri att mixa som man ville.

Att det var så många koppar kan dock tyda på att det kan komma från en restaurang, som kan ha valt att köpa Ribb-faten istället för vita...men som vanligt är det bara spekulationer
              http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Tallen: Jag kan faktiskt förstå ifall de valt att mixa. Det är en riktigt snygg kombination medans jag kan tycka att Ribbkopp+Ribbfat kan bli lite för mycket av det goda. Hade tänkt sälja vidare men frågan är ifall det finns något intresse för detta på marknaden. De är som sagt i toppskick men men...

Nu ska jag ut och söka på Colorado-servisen!

Comment

Tallen: Jag hittade en till vit kopp som eventuellt kan stämma... Lido? Eller ligger den fel tidsmässigt? Skulle verkligen vara så roligt att träffa rätt med denna kombination.

Comment

Ursprungligen postat av eikei Visa inlägg
                    Tallen: Jag hittade en till vit kopp som eventuellt kan stämma... Lido? Eller ligger den fel tidsmässigt? Skulle verkligen vara så roligt att träffa rätt med denna kombination.
                    Lido är också modell LI, så det stämmer. LI-kopparna finns i olika storlekar, jag vet inte hur många, kanske Peter S vet? Tekopp, kaffekopp. sen tror jag det finns någon mittemellan och ev. en liten Mocca-kopp...
                    http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

De kopparna som jag hade till mina Colorado såssnipefat är egentligen från Lido. Det står inget under kopparna, bara under faten.

Comment

Working...
                      X