Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gustavsberg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Gustavsberg?

Hej!! jag undrar om det är någon som vet vad detta är för skål eller möjligvis en soppterrin? Det är en skål som står på ett fat. Har det funnits ett lock till den tro? Jag kan ana att det står Gustavsberg i botten, kan i alla fall se ett ankare, men mycket svagt. Den är hittad i ett hus som jag och min man ärvt och den kan vara från början av 1900-talet. Men är absolut inte säker. Finns det någon där ute som vet något om denna. MVH Anette
    Bifogade filer

Det ser ut som Gustavsbergs servis Japan, i flytande blått. Började tillverkas redan ifrån mitten av 1800-talet och fram till 1916. Tillverkades igen under 1950-talet men var då stämplad Old Gustavsberg.

Comment

Japp Japan eller krasse. Om du visar bild på stämpeln går den nog att datera lite närmare.

Comment

Ursprungligen postat av karin p-v Visa inlägg
        Det ser ut som Gustavsbergs servis Japan, i flytande blått. Började tillverkas redan ifrån mitten av 1800-talet och fram till 1916. Tillverkades igen under 1950-talet men var då stämplad Old Gustavsberg.

Tack för detta svar. Stämpeln i botten på fatet är jätte otydligt, så den är svår att fota. skall försöka med detta. //Anette

Comment

Working...
        X