Någon som kan ge någon intressant information om detta porslin? Om jag förstått det rätt så var detta en ganska påkostad modell under 1800-talet. Baksidan är stämplad med A66; står det för 1866?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gustavsberg Fruit
Collapse
X
-
Hej
Tragiska minnen, jag hade en som du m mkt guld påkostad, sedan hade jag en blågrön-
aktig färg fruit, o en ovanlig helt grön,mkt finare än det låter.
Natt, kylskåp, katt som hoppar sen fanns ingen Fruit mer + ngr till
Sedan har jag av säljare hört att det finns ett par t varianter till. Och datan var inget kvar på krasch
Comment
-
Om du vill kan du få köpa för pes-pris tallrikar som jag inte behöver eller du behöver
mer än mig, hör av dig i så fall
Både vanliga o ovanligare, jag fick ett erbjudande fr en
handlare, som frågade om jag var intresserad, en KARTONG, men så har har han volym,
o den som jag hafr sånt sjå att finna när jag höll på, har du den inte, kan du köpa den om du vill ?
Hoppas du inte har många av de jag har, för då får du EN HEL DEL. Det önskar jag dig !!!
Comment
-
Menar du att det finns ännu fler?Ursprungligen postat av mange64 Visa inläggnägra av dom som finns.
Comment
-
Det skulle glädja mig oerhört om Mange kunde ta några bra foton av Fruit-tallrikarna och lägga upp dem på forumet för dokumentation. I böckerna har jag bara sett den vanligaste, den som går i brons/brunt/guld.Ursprungligen postat av mange64 Visa inläggnägra av dom som finns.
Comment
Comment