Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gustavsberg Fruit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gustavsberg Fruit

Någon som kan ge någon intressant information om detta porslin? Om jag förstått det rätt så var detta en ganska påkostad modell under 1800-talet. Baksidan är stämplad med A66; står det för 1866?
    Bifogade filer
    Last edited by Cooper; 2009-02-22, 20:50.

Ja, 66 står för 1866.

Comment

"Fruit, 1864-1885, ironstone, tryckt och malad, brunsvart o farger, lyster o guld."

Comment

Om det är någon som har Fruit i andra färgställningar än de som syns här vore det trevligt att få se bilder på dem!

Comment

Hej

Tragiska minnen, jag hade en som du m mkt guld påkostad, sedan hade jag en blågrön-

aktig färg fruit, o en ovanlig helt grön,mkt finare än det låter.

Natt, kylskåp, katt som hoppar sen fanns ingen Fruit mer + ngr till

Sedan har jag av säljare hört att det finns ett par t varianter till. Och datan var inget kvar på krasch
          Last edited by annestig; 2011-07-25, 23:51. Anledning: kom på mer

Comment

Aj då! Du får göra som jag, köpa vitrinskåp.

Jag har ännu inte fått tag i ett enda Fruit-exemplar. Det är ju möjligt att man kan hitta något i antikhandeln, men det tar emot att betala deras priser.

Comment

Om du vill kan du få köpa för pes-pris tallrikar som jag inte behöver eller du behöver

mer än mig, hör av dig i så fall Både vanliga o ovanligare, jag fick ett erbjudande fr en

handlare, som frågade om jag var intresserad, en KARTONG, men så har har han volym,

o den som jag hafr sånt sjå att finna när jag höll på, har du den inte, kan du köpa den om du vill ?

Hoppas du inte har många av de jag har, för då får du EN HEL DEL. Det önskar jag dig !!!

Comment

olika färger

nägra av dom som finns.
                Bifogade filer

Comment

Tjoho! Den gröna var urfräsig. Och äntligen har jag sett blommorna under frukten i sitt rätta jag. Jämför med denna!
                  Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av mange64 Visa inlägg
                    nägra av dom som finns.
                    Menar du att det finns ännu fler?

Comment

Click image for larger version

Name:	062.jpg
Views:	1
Size:	49,0 KB
ID:	543241Om de slutade att tillverkades 1885 så är ju inte denna ,som jag hittade häromdagen, från 1904 som jag trodde......Click image for larger version

Name:	094.jpg
Size:	30,6 KB
ID:	543239Click image for larger version

Name:	093.jpg
Size:	66,5 KB
ID:	543240

Comment

Ursprungligen postat av mange64 Visa inlägg
                        nägra av dom som finns.
                        Det skulle glädja mig oerhört om Mange kunde ta några bra foton av Fruit-tallrikarna och lägga upp dem på forumet för dokumentation. I böckerna har jag bara sett den vanligaste, den som går i brons/brunt/guld.

Comment

Bästa jag kan visa, lägger till två föregångare till Fruit har sett denna i en färg till blå tror jag den var.
                          Bifogade filer

Comment

Working...
                          X