Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterlysning - trasigt porslin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Efterlysning - trasigt porslin

Jag gör smycken av gammalt porslin, företrädesvis från 60-talet. Dels de stiliserade mönstren (Bimbo, Safari, Spisa Ribb) och dels de mer föreställande (Granada, Picknick, Berså). Om du har sånt porslin som råkar gå sönder, kontakta mig gärna på carin.brack@glocalnet.net

Nu blev jag riktigt nyfiken.
    Kan du lägga ut en bild på några av dina smycken? Det vore väldigt trevligt.

Comment

Bild

Det ska jag gärna göra, när jag fattat hur man gör. Bor du i Malmö kan du se dem i Precis en såns butik.

Comment

Bild på halsband

Här kommer en bild:
        Bifogade filer

Comment

Kul idé.
          Porslinsmålade smycken har jag sett men inte smycken av gammalt porslin.
          Borrar du för infattningen eller????
          Själv håller jag mej till stenslipning. Gör mest smycken av svenska stenar.
          Bor inte i Malmö så jag har ingen möjlighet att titta närmare på dina.

Comment

Kul idé!

Man kanske rentav kan beställa ett smycke om nu farfars tallrik går i kras? (hoppas verkligen inte det men ifall - så har man ju ett litet minne ändå...)

Comment

Hade varit kul om man kunde fått farfars löständer omgjorda till ett diadem.

Comment

776: Löständer har jag inte provat att jobba med men ...
                Espresso: farfars tallrik kan jag alltid göra nåt av. Men tappa den inte i golvet bara för den sakens skull?o)

Kecke: Jo, jag borrar, äntligen. Det tog månader att hitta nåt som går att borra med men tandläkarborrar med diamant och mycket vatten går fint.

Comment

Working...
                X