Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kultstenar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

ballonggreven, bilder kommer men jag hinner 'bara' i helgerna... det tar tid att mixtra med bilderna!

Undersök om det går att länka dokumentationstrådar till ett ställe där bildhanteringen (=foton) är bättre
    På Facebook t.ex kan jag lätt lägga in bilder utan att behöva manipulera ner dem till 'små storlekar'. Facebook skapar dessutom album där man också får tumnagelbilder över hela albumet och lätt kan förstora de bilder man är intresserad av.

Kanske man kan skapa gruppen 'Precisensan' i Facebook och skapa album där, ett på respektive designer....
    och vi användare blir medlemmar i gruppen 'Precisensan' och därmed blir albumen tillgängliga

Comment

Ursprungligen postat av jani Visa inlägg
      ballonggreven, bilder kommer men jag hinner 'bara' i helgerna... det tar tid att mixtra med bilderna!

Undersök om det går att länka dokumentationstrådar till ett ställe där bildhanteringen (=foton) är bättre
      På Facebook t.ex kan jag lätt lägga in bilder utan att behöva manipulera ner dem till 'små storlekar'. Facebook skapar dessutom album där man också får tumnagelbilder över hela albumet och lätt kan förstora de bilder man är intresserad av.

Kanske man kan skapa gruppen 'Precisensan' i Facebook och skapa album där, ett på respektive designer....
      och vi användare blir medlemmar i gruppen 'Precisensan' och därmed blir albumen tillgängliga

Vi tittar på en lösning där bilderna automatiskt ändras i storlek.
      Att ha bilder lagrade externt anser vi inte vara en bra lösning.

Kopierar dessa inlägg till egen tråd där diskussionen kan fortsätta: http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=12559
      Last edited by Bruce; 2008-09-05, 13:02.
      /Admin
      admin@precisensan.com

Comment

Ingeniörsvetenskapsakademien

därefter
        Fristadsfabriken
        Bifogade filer

Comment

'Gustav Kungasten'

o en otydlig 'orientalisk' sten
          Bifogade filer

Comment

Roligt att kunna lyfta upp en gammal tråd och slå ett slag för Carina Öhmans blogg. På bloggen visas en annons från tidskriften Form från 1968 där just denna sten finns med. Där finns också prov på fler.

Hur man går miste om lyckan...

Click image for larger version

Name:	Kultsten 1 (2) res.jpg
Views:	1
Size:	61,8 KB
ID:	530080Click image for larger version

Name:	Kultsten 3 res.jpg
Size:	63,3 KB
ID:	530081Click image for larger version

Name:	Kultsten 2 res.jpg
Size:	64,9 KB
ID:	530082Click image for larger version

Name:	Kultsten 4 res.jpg
Size:	63,0 KB
ID:	530079

Comment

Min första kultsten!!!Köpt på auktion i söndags
              Ser att den inte finns med bland bilderna här så här kommer den.

Name:	027.JPG
Size:	62,5 KB
ID:	550901

Name:	028.JPG
Size:	69,9 KB
ID:	550902

Name:	029.JPG
Size:	84,7 KB
ID:	550903

Comment

Det var bra att Du lyfte fram tråden, Fnusfröken!
                Jag har länge haft en liten artikel från Femina nr 27/1968 där man skriver om direktörssten, seglarsten eller kärlekssten.
                Intressant att det tydligen är både Bengt Berglund och Bengt Serenander står för idé och form. Men nog finns det fler än elva? De jag har är redan visade men någonstans har jag bilder från museet i Gustavsberg med flera kultstenar. Jag återkommer.
                Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                  Det var bra att Du lyfte fram tråden, Fnusfröken!
                  Jag har länge haft en liten artikel från Femina nr 27/1968 där man skriver om direktörssten, seglarsten eller kärlekssten.
                  Intressant att det tydligen är både Bengt Berglund och Bengt Serenander står för idé och form. Men nog finns det fler än elva? De jag har är redan visade men någonstans har jag bilder från museet i Gustavsberg med flera kultstenar. Jag återkommer.
                  Tjugo + reklamstenarna om jag förstått det andra inlägget rätt som Ballonggreven lånat från Form1900

Comment

Tack Fnusfröken!
                    Här bilderna från museet i Gustavsberg tagna sommaren 2012:
                    Bifogade filer

Comment

Working...
                    X