Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vem har gjort vasen? [ID: Stig Lindberg, Wilhelm Kåge, Presenta-serien, Gustavsberg]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: vem har gjort vasen? [ID: Stig Lindberg, Wilhelm Kåge, Presenta-serien, Gustavsberg]

hej jag undrar om någon vet vad vasen heter och vem som gjort den?
    Bifogade filer

Den här vasen ingår i serien Presenta av Stig Lindberg.

Comment

Tack så hemskt mycket för det kolmårdstrollet.

Comment

Gustavsberg fiskvas

Någon som vet vem är tillverkare till denna vas?
        Bifogade filer

Comment

Den ingår i Stig Lindbergs serie Presenta.

Comment

men ingick inte den med eklöven på i den serien också?
            livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Vad jag vet om serien (det är inte mycket) är att det gjordes ett antal föremål i serien Presenta. P står för Presenta, 50 är produktnr och L står för Lindberg. Det är svårt att hitta uppgifter om serien på nätet. Jag har ett urklipp någonstans, nedpackat i en låda, får försöka leta reda på det och skriva av.

Comment

har visat min tidigare här i en tråd
                livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Förbryllande Keramikpjäs Gustavsberg

Denna vas eller... Är 11 hög 9 i diameter. Märkt Gustavsberg P21 L
                  Men jag kan inte hitta den i böckerna.
                  Bifogade filer
                  ________________________________________________________________________
                  "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                  så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                  Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Ser ut att kunna ingå i serien "Presenta". I så fall är det väl Stig Lindberg som ligger bakom?
                    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                    Konfucius

Comment

Presenta har delar av både Lindberg och Kåge, men den här är faktiskt Lindbergs. Vilken tur du hade, Ballo!

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                        Presenta har delar av både Lindberg och Kåge, men den här är faktiskt Lindbergs. Vilken tur du hade, Ballo!
                        Det klär inte alla att vara förargliga. Du är ett undantag, Peter S.
                        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                        Konfucius

Comment

Mina pekfingrar är så långa, att ibland känner jag mig som en aye-aye. Men det är praktiskt!

Och ibland låter jag precis så: Aj-aj!

Comment

Tack för era svar, Inte bråka nu
                            ________________________________________________________________________
                            "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                            så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                            Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Frågor om väggvas

Denna väggvas djupstämplad med Gustavsberg P17 undrar jag lite över....ålder? vem har gjort den?...jag är tacksam för allt jag kan få veta.
                              Har lagt ut den på Tradera men har ingen fakta om den. Vore kul att få lite info om någon känner till den.
                              Bifogade filer

Comment

Working...
                              X