Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minette

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Minette

Såg i en annan tråd Karin Björqvists Svart ruter. Här kommer hennes, enl. uppgift, första uppdrag sedan hon återkom till Gustavsberg från studier på Konstfack. Året var 1951 och servisen har en koppargravyrdekor. Servisen är designad av Wilhelm Kåge 1934 men började inte säljas förrän 1940. Då hette de Cremo och Grönt band. Båda såldes 1940-52.
    Tyvärr blev färgen på bilden inte så bra. Grundfärgen är vit och dekoren röd.
    Visst är den vacker?
    Bifogade filer

den var allt......råsa den
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
      den var allt......råsa den
      Nej den är inte "råsa" den är vit med röd dekor. Fotografen är amatör

Comment

ja är den röd och vit är den nog bra du får skälla på fotografen
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
          ja är den röd och vit är den nog bra du får skälla på fotografen
          Ingen idé att skälla på spegelbilden, den bryr sig inte. Nu har jag tagit en ny bild som kommer här. FF inte bra men bättre.
          Bifogade filer

Comment

Har inte sett denna förr. Riktigt läcker, både i modell och dekor, även om ögonen blir lite stressade av mönstret!
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jag gillar också modell KT
              Men jag har bara tallrikar och matgodset finns det ju många fler dekorer till. Jag har några olika men inte Minette.....men den kanske bara gjordes som teservis?

Comment

Det är den uppgiften jag fått. Endast teservis.

Comment

Working...
                X