Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Surrea problem.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Surrea problem.....

Jag har en fin surrea skål men någon har under åren tyckt att den var för tråkig som vit och har då målat egen blomster dekor!!!! frågan är enkel... hur får man bort färgen utan att förstör resten????
    har suddat,suddat under jummet vatten, provat dom flesta vanlig produkterna och även tagit lite tinner och inget hjälper?? någon som vet???

Vad är det för skål och i vilket material? Vad är dekoren målad med?
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Det låter som om det skulle vara porslinsmålning.
      Om så är fallet så går den INTE att få bort.
      Den bränns in i glasyren i 8-900 grader.

Comment

så här ser den ut och den är signerad A-M-N
        Bifogade filer

Comment

glasyren heter carrara tror jag eller om det är själva färgen som heter det???

Comment

Är du säker på att det är någon som målat egen dekor? så det inte är orginal?

Comment

Fast ser nu att det bara var 1st som bjöd på den på Tradera så då är det nog målarkludd.

Comment

Nu ser jag att samma köpare redan lagt ut den till Tradera igen.
                Ska bli intressant att se nya priset!

Comment

Vad var det gamla priset då?

Comment

229kr + frakt

Comment

Har inte riktigt kläm på varför man köper saker och sedan säljer dem vidare . Visst kan jag köpa saker på loppis billigt för att sedan upptäcka att jag inte behöver den (heller) och säljer den vidare men det är ganska sällsynt. Borde nog göra det iof.

Comment

Fel köp är ju bara att sälja eller göra sig av med snabbt som gåva till släkt & vänner. *s*

Comment

Jag har nog samma problem som Samlartrollet, jag bara köper....
                          Ibland hittar man grejor som är svinbilliga och tänker att "det kan jag göra en slant på" men vad slutar det med? Det ligger i hyllorna och tar plats i alla fall. Tradera har jag aldrig brytt mej om att sätta mig in i, vare sig som köpare eller säljare, tycker det verkar vara mest besvärligt.
                          ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Mest grejer vinner!

Comment

Jag VET. Har till och med en T-Shirt med texten "Den som har flest prylar när han dör vinner"
                              Samling förresten, så här är det.
                              En sak kan vara motiverat att ha, har du två av den så är det bara överskott på prylar men har du tre är det en samling! Det är väl lite "finare" att kallas samlare än prylbög?
                              ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Working...
                              X