Hei ! Disse to har jeg kjøpt hos Fretex(svensk myrorna?) Det er vel 30-talls vil jeg tro, men hvor kommer de fra? Jeg har en svensk muligens tysk? følelse rundt disse. En antikvitetshandler her i byen har sett på dem og mener svensk. Men jeg har googlet og googlet og jeg finner ikke ut av det. Skålen er 11 cm høy, 24 cm i diameter øverst og 1,3 cm i det tjukkeste godset. Vasens mål er tilsvarende 20 cm, 9 cm i diameter øverst, 1,1 i godset. Bunnen er planslipt. Jeg mener den er slipt, med etsede rundinger. Vet noen hva dette er? Glassbruk? Formgiver? Mvh
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Et fynd! [ID: Hadeland Glassverk, Ståle Kyllingstad]
Collapse
X
-
hej pepita det skulle kunna vara strömbergshyttan färgen i glaset påminner om pjäser jag sett signerade strömbergshyttanUrsprungligen postat av pepita Visa inläggHei ! Disse to har jeg kjøpt hos Fretex(svensk myrorna?) Det er vel 30-talls vil jeg tro, men hvor kommer de fra? Jeg har en svensk muligens tysk? følelse rundt disse. En antikvitetshandler her i byen har sett på dem og mener svensk. Men jeg har googlet og googlet og jeg finner ikke ut av det. Skålen er 11 cm høy, 24 cm i diameter øverst og 1,3 cm i det tjukkeste godset. Vasens mål er tilsvarende 20 cm, 9 cm i diameter øverst, 1,1 i godset. Bunnen er planslipt. Jeg mener den er slipt, med etsede rundinger. Vet noen hva dette er? Glassbruk? Formgiver? Mvhbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
-
Takk for tipset! Jeg har forsøkt å google Strømbergshyttan, men jeg får ikke opp noe som ligner på disse. Jeg har en vase signert Strømberg, den er lys-lys blå og gravert, men rundere i kantene. Tjukkelsen på godset stemmer bra med de to her. Har du noen webadresser?
Kan Sandvik eller Eda være aktuelt? Jeg er en novise her
mvh
Comment
-
hej pepita det kan vara eda gerda strömberg var verksam på eda innan strömbergshyttan men jag sätter en slant på strömbergshyttan ändå det kraftiga glaset och färgen i glaset talar för detbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Ja, salige er de tålmodige: De skal få svar på sine fyndspørsmål! Denne bollen og vasen er formgitt av Ståle Kyllingstad for Hadeland Glassverk. Antagelig 1950-1965. Serien består av disse to + en skål til og et fat. Blåst og slipt. Ahh. Livet er herlig
mvh pepita
Comment
Comment