Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Peach Lustre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Peach Lustre

Ja jag vet att Peach Lustre inte har något värde i sig...men jag älskar färgen!
    Har därför samlat på mig lite som tyvärr tar för mycket plats och därför fått "samlas på hög" så här. Ville bara visa upp min samling
    Last edited by Eaglewoman; 2008-06-02, 11:18.

Det finns många samlare/användare av detta "porslin" som ju är eldfast glas. Fire King, Phoenix m. fl fabrikat. Vad står det för märkning under dina.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det är Fire King med tillägget OVEN på några, Anchor Hocking under en och på några är det ingen märkning alls.
      Kan tillägga att Anchor Hocking har ett ankare som är snarlik Gustafsberg.
      Såg nu att jag råkat välja porslin isf glas som ämne

Comment

Är det inte det glaset som sas vara okrossbart? Och när det väl gick sönder så blev det småbitar?

Om det finns tekoppar med fat i den serien så är det samma som jag lärde mig dricka te ur, 60tal? Drabbades av en nostalgitripp nyss....... måste se om man kan hitta en kopp iallafall.
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jag gillar dem också. De finns även i en turkos variant, också mycket fräcka!

Comment

Turkos variant?
            Det har jag aldrig sett! Om någon har en sådan att visa upp här eller vet länkar till den turkosa varianten så är jag mycket intresserad!

Comment

Här är en länk till lite blandat Fireking.

Comment

Oj då...jag har tydligen varit färgblind när jag letat efter just MIN färg av Peach Lustre! Alltså bara sett den mer orange färgen.
                Tack iaf för att du länkade mig dit!

Comment

Fire King är fabrikatet och Peach Lustre är bara en variant av deras porslin. http://www.hillhousewares.com/category0maker8.html
                  Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Tråd flyttad.
                    /Admin
                    admin@precisensan.com

Comment

Working...
                    X