Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inte så gammal....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Inte så gammal....

Har en karamellskål. Se bild. Från vilket glasbruk kommer den. En väninna säjer att det är IIttala, men vad säjer experterna här?
    Bifogade filer

Nej, det ska ligga ett smörpaket utan folie i skålen, men jag vet inte varifrån just denna kommer. Men den påminner starkt om den i serien Party från Kosta som min mamma hade. Kan det vara 70-tal?

Comment

Mina tankar dras till både Lindshammar och Skruf. Iittala gjorde en ljusstake som bestod av en platta som duttats till för att sätta ner värmeljus, den påminner lite om denna, så din finska tanke kan oxå vara rätt.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jaa- jag tänker också på 70-talet- men vet inte varför... Det finns väl ingen sida, där tillverkare visar sina gamla o äldre föremål?

Tack för förslag. Vet ni mer så är det kul!

Comment

Hittade en bild på Tradera av en smörask. Vad tror ni? Kan detta vara från samma tillverkare?

Skulle vara kul att få reda på!
          Bifogade filer

Comment

Smörasken är tillverkad vid Lindshammars glasbruk, möjligt att det är Christer Sjögren som är formgivare...!

Comment

Se nästa inlägg!
              Last edited by Signe; 2006-03-20, 17:19.

Comment

Ja, precis! Jag fick ett svar från Lindshammar också och det står så här: Denna skål, tillverkades i Lindshammar, design Gösta Sigvard, och ingick i en serie, som hette Bölja. Den tillverkades i slutet av 70-talet.

Tack ni som svarade!

Comment

Working...
                X