Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett fynd och en gåta!!??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ett fynd och en gåta!!??

Karaffen är en Nanny Still för Riihimähen Lasi. Färgen är dock ngt missvisande på fotot, den skall vara lila.

Den grå vasen/skålen/krukan har ingen märkning. Dock har det suttit en ettikett på det översta bandet. Jag fick en igivelse av att jag ngnstans läst om liknande pjäser vilka IKEA skall ha gjort kopior på.

Finns det ngn som vet ngt så skulle jag vara tacksam för information.
    Bifogade filer
    Last edited by Dykar`n; 2008-04-13, 18:13. Anledning: Glömde bilderna!
    Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Den grå vasen/skålen/krukan liknar till förväxling Aino Aaltos serie för Iittala, men vilken del i serien det är går inte att se. Alla typer av storleksangivelse saknas...
    Det här är de som tillverkas nu. Din kanske kan vara en variant på tillbringaren?

Comment

Här är en gammal tråd om Aalto på Pes
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Så är man tebax igen.. Hallå alla!!! Mått till Peter S

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
        Den grå vasen/skålen/krukan liknar till förväxling Aino Aaltos serie för Iittala, men vilken del i serien det är går inte att se. Alla typer av storleksangivelse saknas...
        Det här är de som tillverkas nu. Din kanske kan vara en variant på tillbringaren?
        http://www.aalto.com/aino-aalto-glassware.html
        Diametern upptill är 150 mm och höjden är 140mm.
        Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

Working...
        X