Ska väl få be att få tacka gamle ordförande Uno och lyckönska den nya Kallin i det ärofyllda uppdraget som ordförande. Mycket trevligt möte som vanligt där måstedelarna avlöpte relativt smärtfritt trots avsaknad av hörselhjälpmedel. Intressant föredrag av Gunnar Lersjö om skrivandets våndor och om gammalt glas, främst från Edas arkiv (oj vilken tid han lägger ner i grävandet). Sedan kom vi fram till "visa, byta, köp"-delen. Mycket trevliga objekt att dregla över och bara att få känna på dem är egentligen helt otroligt. Stort tack till Kallin som släpat med en bok på obegripligt språk men med trevliga bilder som nu gör att vi tror att min nyinköpta sejdel troligen är av finskt ursprung. Lyckades köpa en inte alltför gammal (100-120 år cirka)men mycket vacker spillkum av min reskamrat. Tack igen för en riktigt trevlig eftermiddag både på mötet och för diskussionerna i bilen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Från årsmötet
Collapse
X
-
Tacket för ressällskapet kommer minst lika mycket från mig! Och den ametistfärgade har, förstår jag av bildkavalkaden, kommit helt rätt.
Årsmötena i det lilla vackra strandsamhället är alltid lika livliga och en hel del saker förevisas och somliga av dessa byter ägare. Precis som det ska vara, levande möten och levande samlingar som inte beckar ihop och ser likadana ut år efter år. Stillestånd är tillbakagång, säger ordspråket, och i söndags var det verkligen inte stillestånd. Det ska bli intressant att noggrant följa den nye ordförandens agerande, det blir nog en hel del idéer som i demokratins namn kommer att avhandlas framöver. Man får bara hoppas att de eventuellt mest radikala åtgärderna genomförs med fingertoppskänsla.--I de blindas rike är den enögde kung.--
-
Ojdå, tänkte inte på det.Ursprungligen postat av E.B. Visa inläggVarken jag eller LS bor ju i Värmland, så det är fritt fram.
Får vem som helst vara med?
Comment

Comment