Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skål på fot m omvikt kant..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Skål på fot m omvikt kant..

...var ngt jag fann på en lyckad loppisrunda. Har vidtalat glasfolk men ngt säkert svar har inte framkommit. Kanske kan vi lösa frågan här. Hur gammal? svensk el. utländsk?
    Lämnar en hög bilder här. Skålen är lätt, man känner att just benet är det tyngsta. Sammansatt av tre delar. Den blå kanten omvikt inåt. Fotslitage. Puntelmärket kulat men har lämnat en vass del kvar. Snälla hjälp mig med detta!
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

fler bilder. Glaset har en ljust gul ton.
    Bifogade filer

Comment

Fler bilder
      Bifogade filer

Comment

Tyvärr Äjth en vacker skål men jag får inga vibbar. Svårt. Man får tankar till filbunkskålar med omvikt blå kant Början på 1900 kanske i så fall. Bara lite spåning men det kanske är nån som kommer fram till vad det är.
        DG

Comment

Får inte heller några vibbar. Tror absolut 1900 och kanske inte ens tidigt. Fristående hytta skulle jag gissa på.

Comment

Ett tilltalande glas.

Comment

Då har jag fått tre olika non-vibbar och får böja mig inför att det är 1900-tal och kanske nånstans i mitten +/- 10-20 år.
              Sambon har utsett den till nästa godisskål (vi som börjat vårt sockerfria liv idag ) Undrar vad det innebär?
              Ja Kecke, den är väldigt trevlig! och jag gillar att handskas med den.

Comment

Working...
              X