Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karaffer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Karaffer?

Är det nån som kan tala om nåt om dom här karafferna.
    Speciellt den lilla med handtag. Hittar inte nåt om dom nånstans, vet not inte riktigt var jag ska leta.
    Tack
    Bifogade filer
    Varför göra livet krångligare än vad det är.....

Jag har en likadan som din, med svart grepe och propp,
    slipade druvklasar på,
    fick den av en äldre glasblåsare för 45år sedan,
    blåst i Fåglavik, börja av 1900 talet,
    din andra känner jag inte till!
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

jag har köpt den på en loppis för 10 kr..
      Det var nog inte för högt iaf...
      Har du nån länk eller bokförslag som man kan ha nytta av..det närmar ju sig bokrean så varför inte passa på.
      Tack för att du svarade..det är man inte van vid här.
      Har liksom en annan medlem fått uppfattningen att detta är en grupp för inbördes beundran..

Tusen tack
      o ha en skön helg
      Annette

Comment

Det var ju jättebilligt, du som gillar karaffer,
        kanske någon annan kan ge dig bokförslag om glas nu till rean!
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Tråkigt att Du känner PES som en sida för inbördes beundran Det klart att vi som hållit på en del här har lärt känna varandra inte rent fysiskt men väl här på nätet Det är ju bara ett fåtal som man har ett ansikte bakom. Men när vi har hållit på så här kan man ju munhuggas med varandra utan att känna varandra. Ju mer man skriver ju mer lär vi av varandra Ibland så finns det ju inga svar och då är det inte så lätt att svara.
          Hoppas att Du skall trivas här i alla fall.
          Välkommen
          LasseC/DG

Comment

Föresten den gröna fick jag lite känsla av att det kan vara Trelleborg Men en mycket stor reservation. Jag vet inte så mycket om deras produktion.
            DG

Comment

Annette.
              Om jag gissar på Gullaskruvs Ring så kanske någon kommer och slår mej i huvudet.
              Men det kan ju resultera i att någon vet svaret också.

Comment

Raoul är väl den som slår oss i huvudet i så fall
                DG

Comment

Annette, jag gillade din karaff med handtag och det är inget jag säger för att "ryggdunka" eller "beundra inbördes" nä, jag gillar den bara och det gör väl inget om man skriver det om man tycker så....eller???
                  Vet inget om karaffen och det är väl därför jag inte sagt något tidigare, men nu kan jag väl säga att jag hade gissat på 20-tal på den med handtag.
                  Det skulle vara kul att för se Hirvis med svart propp också

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg

Det skulle vara kul att för se Hirvis med svart propp också
                    Jag fixar ett foto i morgon!
                    Hirvi

Comment

Tack allihop för svaren..nu börjar det blir mer spännande för var gång man loggar in....vet att det kan ta tid innan man kommer in i ett gäng...o jag håller med,,skulle oxå vilja se den karaffen han har...

O jag vet att man kan bli jättebra vänner/kompisar på nätet utan att man för den delen träffas IRL..har många såna vänner ute i cybern..

Ska klargöra varför jag skrev som jag gjorde...även om det kanske är fel forum..jag hittar ju inte så bra på dessa sidor..har lagt ut frågor om annat men har aldrig hittat tiullbaka till frågan igen... om det beror på att man är virrig eller bara helt koko..det får nån annan svara på..nu avslutar vi denna disskusion o koncentrerar oss på karaffer som egentligen är nåt jag har haft intresse för länge men inte haft tid o ork att ta till mig...

jag har egentligen en fråga till......

det där föredraget imorron i Malmö??????????

hur hittar jag till "annonsen"? igen..

tack ännu en gång för att ni står ut med mig,,, har kanske inte så mycke att tillföra men vill gärna lära mig....
                      Annette

Comment

Här kommer den sidan.

Comment

låter bra..då har jag/ vi nåt att se fram emot....

jag ska nog köpa en riktig digitalkamera imorron.. vill oxå kunna ta ordentliga bilder.

Comment

Om du inte hittar tillbaka till din fråga så kan du testa sökfunktionen i menyraden.
                            I det här fallet så skulle det fungera utmärkt att söka på "karaffer", och du skulle omgående fått fram din tråd.
                            Är det mer du undrar över så fråga gärna.
                            Vi hjälper till så gott vi kan.

Comment

Här hittar jag en bild på Gullaskruvs "Ring".
                              Så det kan det inte vara.

Comment

Working...
                              X