Nu har jag hittat en större modell av Randi - en röd skål. Frugan hade "gömt" den längst ner i tallriksskåpet och i den stod en lika stor Delphiskål, också i rött.
Men om man ställer dessa skålar bredvid varandra så syns storleksskillnaden lite bättre.
Att den stora Randiskålen stod på "annat säkrare ställe", berodde på att frugan stjälpte ut en trave små Randiskålar - en orange, en grön och en benvit - som gick i kras.
Men om man ställer dessa skålar bredvid varandra så syns storleksskillnaden lite bättre.
Att den stora Randiskålen stod på "annat säkrare ställe", berodde på att frugan stjälpte ut en trave små Randiskålar - en orange, en grön och en benvit - som gick i kras.
Ända sedan jag såg bilden på blomkrukorna Randi har jag varit på jakt efter en och igår köpte jag en! En benvit! På din Raoul så verkar det vara tre storlekar, vet du måtten på dem? Vill bara veta vilken jag har fått tag på, mellersta eller största.
Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment