Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Randi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Men det ska finnas en blomkruka randi mamma har en och den vill jag ha.... hur skulle man göra med de äldre...

Comment

Ursprungligen postat av thisun Visa inlägg
      Men det ska finnas en blomkruka randi mamma har en och den vill jag ha.... hur skulle man göra med de äldre...
      Jadå, det finns det. Slog sönder den ena i benvitt när adventsstjärnan togs ner.
      knappast meningslöst.

Comment

Nu har jag hittat en större modell av Randi - en röd skål. Frugan hade "gömt" den längst ner i tallriksskåpet och i den stod en lika stor Delphiskål, också i rött.

Måtten då.
        (högsta) Höjd = 165mm.
        (oval) Diameter upptill = 220x230 mm.
        knappast meningslöst.

Comment

Ursprungligen postat av thisun Visa inlägg
          Så här ser blomkrukorna i Randi ut (arkivbild).
          Bifogade filer
          knappast meningslöst.

Comment

Tackar Ralle, då kan jag ge mig ut på jakt!

Comment

Dom är mina jag ska bara ha dem ..... sen någon mer av svenskt Ten krukan skulle vara fin

Comment

Största och minsta Randiskålen.
                Bifogade filer
                knappast meningslöst.

Comment

Men om man ställer dessa skålar bredvid varandra så syns storleksskillnaden lite bättre.

Att den stora Randiskålen stod på "annat säkrare ställe", berodde på att frugan stjälpte ut en trave små Randiskålar - en orange, en grön och en benvit - som gick i kras.
                  Bifogade filer
                  knappast meningslöst.

Comment

Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
                    Men om man ställer dessa skålar bredvid varandra så syns storleksskillnaden lite bättre.

Att den stora Randiskålen stod på "annat säkrare ställe", berodde på att frugan stjälpte ut en trave små Randiskålar - en orange, en grön och en benvit - som gick i kras.
                    Men så får dom ju inte göra! Säg det till henne!

Comment

Underbara bilder!!! Orange Randi har jag aldrig sett?!

Comment

Här är några olika färger och former.
                        Bifogade filer
                        knappast meningslöst.

Comment

Kan tillägga att den oranga Randin på bilden "inte finns bland oss längre", som man brukar säga. Det var en av de som "ramlade" ur skåpet.
                          knappast meningslöst.

Comment

Ända sedan jag såg bilden på blomkrukorna Randi har jag varit på jakt efter en och igår köpte jag en! En benvit! På din Raoul så verkar det vara tre storlekar, vet du måtten på dem? Vill bara veta vilken jag har fått tag på, mellersta eller största.
                            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Såg den vita med lock idag på loppis. Jätteläcker. Avstod trots att jag var jättesugen.
                              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                              Konfucius

Comment

Foto Randi blomkruka

Höjd: 14 cm
                                Bifogade filer
                                Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Working...
                                X