Vårstädning i skåp och annat pågår. Hittade en jag glasservis avsedd för likör eller något annat lite sliskigt. Består av karaff och åtta glas. Glasen rymmer inte många centiliter och karaffen är bara 18 cm med proppen inräknad. Färgerna är som innehållet lite sliskiga. Svart och grönt. Innan det åker in i skåpet igen så undrar jag över ålder och ursprung. Tror själv att setet är tämligen nytt, men vem vet. Köptes i en fyndlåda för cirka tio år sedan. Bortslipat puntelmärke i botten. Gammalt eller nytt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lite sliskigt svart-grönt.
Collapse
X
-
Lite sliskigt svart-grönt. Inte är detta riktigt sant! Sliskigt! Faktum är att jag är svag för de här kontrasterna. Ni minns kanske min svarta vas med knallgröna hänklar, ja samma färgställning faktiskt.Ursprungligen postat av Ulferic Visa inläggVårstädning i skåp och annat pågår. Hittade en jag glasservis avsedd för likör eller något annat lite sliskigt. Består av karaff och åtta glas. Glasen rymmer inte många centiliter och karaffen är bara 18 cm med proppen inräknad. Färgerna är som innehållet lite sliskiga. Svart och grönt. Innan det åker in i skåpet igen så undrar jag över ålder och ursprung. Tror själv att setet är tämligen nytt, men vem vet. Köptes i en fyndlåda för cirka tio år sedan. Bortslipat puntelmärke i botten. Gammalt eller nytt?
In i skåpen för att glömmas bort, nej det tycker jag inte. Det finns individer med faeblesser för detta, tag kontakt med dem så hjälper de dig att bli av med slisket!!
Detta är Art Deco, fett snyggt, Åfors måste det vara förstås.Last edited by Äjth; 2008-02-18, 18:05.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Inte tycker jag det är vackert inte. Men smak och bak. Har hela tiden trott att det är ganska nytillverkat men tydligen inte. Även om det är Åfors så ändrar jag inte uppfattning om att det inte enligt mig är vackert. Sliskig var mest en anspelning på drycken som är lämplig att servera ur setet. Visst minns jag din vas den var i alla fall tjusig.
Comment
-
Började leta efter vasen bland trådarna, men hittar den inte nu. Borde finnas bland sena oktober, tidiga novemvertrådar då jag köpte den i oktober på Boråsmässan. Den står däruppe och tänkte slippa dra ner den o kolla mot din servis. Ah, an other day an other time.
Jasså, du tyckte om den? men inte din egen servis. De är ju släktingar ändå!!Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment

Comment