Dagens fina väder inspirerade till fototagning av några favoritobjekt. Dessa vaser vet jag inte mycket om, men jag vet att jag gillar dem. Den gröna, som jag tror är äldst har en härlig massa och är väldigt lätt. Den röda, som har vit insida har härliga färgskiftningar i det röda. Skulle tippa på att de är från sekelskiftet 1900 på ett ungefär. Den gröna skulle jag vilja ha till lite tidigare, men vet inte. Hoppas att få lite klarhet i dessa favoriter.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Favoritvaser
Collapse
X
-
Jag vet inte om det är bilden som ljuger, får kolla det när jag kommer hem. Mynningen är inte osymmetrisk. Dålig bild, tyvärr.Ursprungligen postat av 766Den röda har inte puntelmärket centrerat, undrar vad som tillverkats då den snurrade kring detta ocentrerade. Är halsen osymetrisk i förhållande till den ocentrerade "upphängningen"?
Förutom ovanstående så har den en mysig form.
Comment
-
Skarpsynt som du är 766 så har du givetvis rätt. Puntelmärket på den röda vasen är inte centrerat utan är markant mer åt ena kanten. Det var en detalj som jag inte lagt märke till förrän nu. Är det medvetet för att få till slirningarna i den röda glasmassan tro?Ursprungligen postat av 766En kameralins flyttar inte delaljer innuti en "cirkel" så puntelmärket måste vara förskjutet.
Comment
Comment