Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammalt fat, delvis pressglas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gammalt fat, delvis pressglas

    Kolla vilket läckert fat. Enligt uppgift över 100 år.
    Kanten är veckad, mönstret pressat. Den släta fatytan har ett läderartat mönster, verkar som glasmassan hunnit svlna något innan fatet var klart.
    Någon som vet något om ursprung?
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Tyvärr vet jag inget men det var läckert.
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

    Comment


    • #3
      Snyggt fat.
      Är det inte samma mönster som på den här skålen?


      Visar en bild också.
      Bifogade filer
      Last edited by Kecke; 2008-02-07, 10:17. Anledning: Lagt till en bild

      Comment


      • #4
        Mycket likt. Bara små detaljer som skiljer.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

        Comment


        • #5
          Enligt Bay som kikade på fatet efter föreläsningen idag så är fatet från 1890-1900 och trligtvis från Tyskland.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

          Comment


          • #6
            Undrar om detsamma kan gälla för skålen?

            Comment


            • #7
              Igår fick jag en present.
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                TITTA! Bara färgen som skiljer. Kul!
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

                Comment


                • #9
                  Blå Ljusstake

                  När jag såg det blåa fatet kom jag på att jag hade en ljusstake i nästan smma färg... kan denna vara från samma tid eller bevisar jag bara min totala okunskap nu
                  Bifogade filer
                  Varför göra livet krångligare än vad det är.....

                  Comment


                  • #10
                    Håll i den om Kecke är i närheten
                    DG

                    Comment


                    • #11
                      lovar att göra det.
                      Varför göra livet krångligare än vad det är.....

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av Annette Visa inlägg
                        När jag såg det blåa fatet kom jag på att jag hade en ljusstake i nästan smma färg... kan denna vara från samma tid eller bevisar jag bara min totala okunskap nu
                        Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                        Håll i den om Kecke är i närheten
                        DG
                        Det är för långt till Helsingborg så jag håller mej i skinnet.
                        Vacker ljusstake i alla fall men tyvärr så vet inte jag något om den.

                        Comment

                        Working...
                        X