Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite glas.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite glas.

Har genom åren blivit ett eller flera glas. Tillhör väl dom som inte har någon inriktning på glassamlandet. Är inget samlande egentligen utan mest spontana köp som passat både mig och plånboken. Har för lite kunskap om glas därför blir det både äldre och ofta lite nyare. Det viktigaste är att jag tycker om det jag köper. Svårt att fota glas har jag också. Flyter ihop när glasen inte fotas ett och ett.
    Bifogade filer

Ja du det ser ut som det blivit lite glas, en del ser till och med lite trevligt ut. Är det en Strömberg som står på översta hyllan långt bak till vänster?

Comment

Lite till.
      Bifogade filer

Comment

Rätt och riktigt E.B.

Comment

Om du får för dig att byta/sälja lite tex den schackrutiga schatullflaskan nere till höger så får du höra av dig.

Comment

Oj, oj, oj, vad glas som finns hos en ickesamlare.

Jag skrev en önskelista i en annan tråd.
            Nu gör jag ett par tillägg.

På bild 1, hylla nummer två, tycker jag mej se en mycket trevlig turbinskål på fot.

Och på bild 2, hylla nummer 2, ser jag en väldigt trevlig turbinmönstrad??? greppaflaska.

Comment

Har lite Turbin ståendes här och där. Får försöka samla ihop och fota.
              Att jag inte har någon inriktning visar väl denna bild.
              Bifogade filer

Comment

Efter att ha sett "samlingen" på föregående bild är det dags att lugna ner sig.
                Det enda glas jag faktiskt samlat är Sandvik. Intresset har svalnat och det mesta ligger nedpackat. Dessa står dock framme. Simon Gate (G 641) Höjd 19cm.
                Bifogade filer

Comment

Är det två olika nyanser på glaset eller är det bilden som luras?
                  Kul att få en inblick i icke-samlingen!

Comment

Är blixten som stör. Kör på ett tag till då kameran är nyladdad och jag själv är på gott humör,. Egentligen skulle väl lite fakta om sakerna presenteras menlite skoj skall vi ha så här före jul.
                    Lite blandat modernt.
                    Bifogade filer

Comment

Är det Wirkkalas kantarellsaker närmast? Det är nog en glasserie jag är extremt svag för. (Fast bara i teorin, då, eftersom jag inte har en enda en...)
                      Den större vasen i mitten. Är det samma?

Comment

De små faten tillhör väl inte den serien va? Det finns ju andra kamslipade delar av Wirkkala ( kommer jag ihåg med glatt minne)

Comment

Löven ingår så vitt jag vet inte i kantarell. De tre övriga räknas till Kantarell-serien. Ät lite annorlunda slipningen på löven. Skall föreställa lövets nervtrådar.

Comment

Jaså, den stora också... Oj, oj, oj säger jag bara...

Comment

Roligt att se dina bilder. Sista bilden; läcker vattenkanna i blått och vitt. Den glada gula vasen; är det PO ström eller Höglund?
                              Paret klarljusstakar; vackra Lindstrand just för de är så höga. Mkt roligt här!!
                              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
                              X