Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fuga - Orrefors

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Får väl lägga in en lite udda märkning också, eller udda och udda, dessa försåldes väl eller var souvenirer på den stora utställningen i Helsingborg.
    Bifogade filer

Comment

Det finns även en märkning "Parapeten" som var restaurangen på utställningsområdet.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
        Det finns även en märkning "Parapeten" som var restaurangen på utställningsområdet.
        Den har jag inte sett, kul att få lära sig något nytt.

Comment

Har lagt in denna förut, men den passar bättre i denna tråd. En lite småblåsig variant.
          Bifogade filer

Comment

Fyller (på begäran) på med min enda Fuga, min nyinköpta Fuga Facett.
            Bifogade filer

Comment

Jaha och var hittade du den då. För en selma på en loppis eller Har ALDRIG sett en fuga på någon loppa häromkring. Däremot fanns det en hel del i Småland när vi var där nu på semester. Doch inte till priser jag tyckte passade min plånbok. Har en röd, blå och en rökfärgad och ingen är köpt här i Halland. Jättesnygg modell du införskaffat
              Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Här står det var jag fann den...

Kostade 175 kr, vilket är mer än jag vanligen skulle ha betalat, men om jag nån gång skulle få för mig att börja samla Fugor vill jag börja med stil!

Comment

nytillverkades inte fuga på orrefors till något jubileum för några år sedan
                  behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jo, och dom var attans dyra.
                    I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                      Jo, och dom var attans dyra.
                      fin hund du har på avataren maria
                      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jag tycker faktiskt de enklare fugorna är snyggast, sorry cjf!

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                          nytillverkades inte fuga på orrefors till något jubileum för några år sedan
                          Jag har några sådana och de är märkta 1889/1989, så det var väl Orrefors' 100-årsjubileum.
                          Ska fixa bild på märkningen.
                          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                          Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Susiflätan Visa inlägg
                            Jag tycker faktiskt de enklare fugorna är snyggast, sorry cjf!
                            Jag säger inte emot, köpte dem främst för att det är kul att ha lite ovanliga saker...

Comment

Fugor med andra reklammärkningar än Parapeten på H55 är inte helt ovanliga. Har någonstans nedpackad en från Hotell Rubinen, Göteborg.
                              Söffe

Comment

Fuga Facett var ju fräck (snyggt fotad oxå)!
                                Konfucius

Comment

Working...
                                X