Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avancerad teknik, fint resultat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Avancerad teknik, fint resultat

Köpte detta glas på en känd auktionssite i Sverige för en spottstyver.
    Vet inte varför det blev så billigt, i och för sig lite skadat, men väldigt vackert och genuint.

England 1765 Opaque twist ogee bowl wine. Naturligtvis blyglas.
    295 kr + frakt för denna skönhet tycker jag är ett fynd. I England tar de omkring 150£ för ett motsvarande med samma skador.
    Bifogade filer
    Last edited by Lars Kallin; 2007-11-03, 17:52.

Fräckt glas!
    Minst tre lager glas i det benet!
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Du vet väl hur det är Kallin. Kunskap är det viktigaste vapnet och i detta fall så hade du mycket mer än andra köpare. Sedan kankse inte denna auktionssajt var rätt forum för försäljning av just denna typ + eventuellt okunnig säljare som inte beskrev på rätt sätt. Summan är vaäl att de med mer kunskap än andra fortfarande kan fynda fint.

Grattis till ett stiligt glas!!

Comment

Dessa glas blir ju oftast osålda på auktionerna här även om utropspriserna inte är höga, varför vet jag inte kanske inte modellen behagar folk eller så finns det mycket kopior??? skadat glas ska väl inte kosta skjortan, sen beror det väl på om det bara är en nagg på undersidan av foten.

Comment

Jag tycker att glas är jättesvårt att bedömma på foton, och de flesta handlare på den siten har ju riktigt usla bilder.
          Det är också svårt att veta vilka säljare man kan lita på. Beskrivningarna brukar ju vara helt uppåt väggarna.
          Det är väl därför jag inte tordats handla glas där.

Comment

Working...
          X