Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vitt Flussglas - Benglas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Örat är också av glas. Jag lovar!
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
      Örat är också av glas. Jag lovar!
      Vore kul med en närbild på örat Greven,
      faen va envisa vi är
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Jag skulle gärna fixa bilder direkt, men nu råkar koppen vara på ett ställe, kameran på ett annat och jag är på inget av dem. Ber att få återkomma. Tills vidare får ni tro på mitt ord.

(Jag förstår faktiskt inte varför det är så svårt att tro att den är av glas?)
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Tror inte att man ser på nån närbild heller om det är glas eller porslin....du får nog lov att bryta av hänkeln och visa bild på brottytan

Comment

Bryt inte för tidigt Greven
            Vore kul att bli överbevisad, då har man lärt sig något nytt
            det är form och skuggor på grepen som talar emot,
            detta är riktigt kul att reda ut,
            väntar gärna Greven.
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Då det är glas vill jag kalla den en höjdare!
              Vore det porslin så blev mitt omdöme .........
              Gud gjorde några perfekta huvuden,
              resten satte han hår på.

Comment

har i min ägo två flussvaser lyckligt förälskad i bägge *s*
                hmm men iofs så kanske en är opalinglas...en har puntelmärke i botten det har inte den andra
                Bifogade filer
                livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

*ber er att igorera dammtussarna som blev synliga,dom är INTE antika*

Comment

Det ögat inte ser, det ser kameran, det skall vara lite damm

Gillar din första vas, bör väl vara 30-40cm hög,
                    bör vara blåst i träform, puntlad och handdriven, 1900 talets början.
                    din andra ser ut att vara sprängd och slipad mynning.
                    Hirvi

Comment

uppskattade att den var från början på 1900 också vet inte riktigt varför utan det var bara känslan i materialet, den är 38 cm hög.
                      en lite skum grej var att i går kväll var jag en snabbis på en liten festival där var det en som hade lite loppis och hade i samma mönster och material en liten vas ca 15 cm hög... han försökte förtvivlat få köpa av mej min stora =)
                      den lilla vasen hade mer formen som den andra vasen jag visade här. båda har i alla fall handpåmålad dekor *s* på den svart vita så ser man att dom har glömt ta bort märket för vart mitten på mönstret ska va (liten svart prick,finns en sån exakt rakt ner på undersidan =)

om någon skulle lyckas uttyda nåttt från etiketten som sitter under så skulle jag vara tacksam *s* antar att det är en önskedröm *s* men man kunde juh tro att det står lalique
                      Last edited by Fireflites; 2008-08-31, 23:05.

Comment

och jag får be att tacka hirvi du är en god källa till kunskap....är juh lite novis på det hela men litar på instinkten =)

Comment

Det var längesedan vi såg något nytt i den här tråden så jag visar dagens lilla flaska.
                          ca12 cm hög med propp
                          Flussglas med emaljmålning.
                          Slipat puntelmärke.
                          Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                            Det var längesedan vi såg något nytt i den här tråden så jag visar dagens lilla flaska.
                            ca12 cm hög med propp
                            Flussglas med emaljmålning.
                            Slipat puntelmärke.
                            Vad du hittar trevliga saker!
                            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Tack för det.

Comment

Vaser

Tråden kanske är död, men jag försöker ändå lägga upp min fråga på mina inte vita vaser (men flussglas är det väl ändå, annars har jag fått fel info efter sökningar på nätet...). Skulle i alla fall gärna vilja veta om det går att lista ut varifrån de kommer.

Tack på förhand!

Comment

Working...
                                X