Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oljekaraffin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Oljekaraffin

Hittade den här för ett tag sedan och har febrilt försökt fått ut den olja som kommit ned i foten utan att lyckas, mycket irriterande för jag gillar denna. Propp saknas också, men man kan ju inte få allt.
    Bifogade filer

Är det någon som sett någon som denna i en kurant? Kommer de egentligen i set med något mer tro?

Comment

Jag tycker det ser ut som en Claret jug???
      Vad jag förstår var de avsedda för vin. Din verkar ganska liten så den kanske var för portvin??

Comment

Kan det vara så? Den är liten och rymmer kanske ca 10 cl. Det räcker väl i och för sig när man sitter och sippar lite portvin på tu man hand. Någon har i varje fall använt den till olja med någon kryddning i, det är pepparkornen som stoppar upp nere vid benet.

Comment

Fin liten näpen kanna E.B.
          Den har ju den hänkel som Kallin sa var älst,
          glaset till hänkeln är annhäftat högst upp på kannan.

Går det inte få i mera vätska i det lilla hålet,
          och hålla den upp och ned, få in en tunn tråd lite nitad i ändan,
          och dra den upp och ned, så det krokar tag i kornen,
          trådstorlek som sitter i stålborstar är bra ibland.
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Då är det nog för olja som du säger.
            Har inte sett modellen tidigare. Engelsk?

Comment

Formen känns väl som brittisk i varje fall. Inköpt i Arboga, jag vet inte hur internationella de är där.

Jag har försökt med massor av trix, men jag får inte ut "bottensatsen". Får försöka med en tråd som är tunn men stabil ( om jag hittar någon)

Comment

Working...
              X