Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söl & Rastarbete i hyttan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Söl & Rastarbete i hyttan!

På 60-talet vet jag att jag gjorde dessa på raster, det var en kul grej att bjuda i ett sådant, hade dom tagit det och fått påfyllt, kunde det inte ställas åt sidan!
    När man tränade som intensivast på raster, då fortsatte man hela rasten när gubbarna hade gått hem, så fick man en skopa ovett av mästarna om man sölat ner för dom!
    Det såldes väl till turister senare i mindre skala!
    Flaskan hör inte dit!
    Hirvi
    Bifogade filer
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Fräckt, att ha dem hängande runt ishinkskanten!!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Dessa snapsglas var även till för att hänga i "västens" knapphål, så man höllreda på sitt glas.

Comment

Ursprungligen postat av Bay Åkerblom Visa inlägg
        Dessa snapsglas var även till för att hänga i "västens" knapphål, så man höllreda på sitt glas.
        Hmm... som kvinna så är det väl inte alltid man har väst på sej.

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
          Nej. Ni skall ju dricka bålen!
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

Comment

Provade med knapphålet, det satt bra där!
            Då kan gästerna få sina glas vid dörren, så är det årdnat!
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Men Kecke då, jag tror inte att kvinnor skulle dricka snaps, de skulle smutta på den torra sherryn eller läppja likör
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                Men Kecke då, jag tror inte att kvinnor skulle dricka snaps, de skulle smutta på den torra sherryn eller läppja likör
                Nästa gång jag går bort och det ev. vankas snaps så tar jag med mej ett, i en läderrem runt halsen, för att vara på den säkra sidan.

Comment

I dag köpte jag fem glas med ben i olika färger, champangeglas, ingen fot på dem!
                  Bara för att jag läst här om Hirvis rastarbeten kunde jag se att det var det det var.

Färgerna på benen är klar, mörkblå, mörkröd. ljust lila och grön. Kuppan är klarglas. Höjden på glasen är 32 cm. Jag gav 120:- vilket jag tycker är helt ok för handgjorda glas. Det verkar vara bra glas i dem det "klingar" och ringer länge.

Comment

Jag har för mig att Lindshammar hade dessa i sin produktion. Har för mig att jag såg dem när jag gick en runda i deras glasbod på väg hem från Småland i tisdags. De sålde allt glas med 50% rabatt men jag köpte inget. Hade ju varit och köpt flaskor.
                    DG

Comment

Du får väl börja att alltid ha väst på Dig
                      DG

Comment

När jag tänker efter så har jag ju väst på mej väldigt ofta men det råkar vara fliesvästar utan knapphål.

Comment

När jag tänker efter så har jag ju väst på mej väldigt ofta men det råkar vara fliesvästar utan knapphål.
                          Du får väl fixa till ett knapphål.
                          DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                            Jag har för mig att Lindshammar hade dessa i sin produktion. Har för mig att jag såg dem när jag gick en runda i deras glasbod på väg hem från Småland i tisdags. De sålde allt glas med 50% rabatt men jag köpte inget. Hade ju varit och köpt flaskor.
                            DG
                            Vad kul!
                            Kanske proviniens?

Comment

Hirvi: jag har ett snapsglas signerat "B.Heintze 87", någon du känner till ?
                              Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Comment

Working...
                              X