Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Annorlunda snaps till min samling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Annorlunda snaps till min samling

Många snapsglas har jag funnit som platsar inom ramen för det "vanliga" men detta är en ny bekantskap (tillsammans med några andra jag har sedan tidigare )14.5 cm högt. Sårigt puntelmärke. Bra tyngd, trevlig glasmassa, mkt lätt gulnad ton OCH.. desa fyra ringar, större strax under kuppan och tonande neråt i storlek. Ett roligt glas! Är det ngn som känner igen stilen eller kan tillföra ngt?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Ålborg glasbruk i Danmark har använt sig av en liknande fot till sina snapsglas. Det var nog bara 2-3 ringar i deras.
    mvh

Comment

Jag har för tillfället snöat in på riktigt bra saker, bara på bild man ändå.
      Och ringar på glaset kom precis förbi så det kan Vi bara inte missa.
      Bifogade filer

Comment

Hektor, ditt glas på bilden är hur läckert som helst men jag får nöja mig med mina 4 "bulor"

Comment

Hektor - vet du vem som är den avporträtterade på glaset?

Comment

Jag gissar på Ludvig XIV

Comment

Paul Albrecht Reither vem du det kan vara?

Comment

Ingen jag känner till - hittade inget vid Googling heller. Finns alla fall en rad adliga Reither-släkter inom tyskspråkigt område.

Han borde alla fall inte ha tillhört någon knapadel med en sådan pokal.

Comment

Fyller på här med ett snapsglas med handmålad dekor. Visar det tillsammans med ett annat snapsglas, de påminner mkt om varandra, eller hur. Detta var verkligen ett nytillskott, har inte sett denna typ av dekor tidigare på en snappsis. Råpuntelmärke förstås.
                  Bifogade filer

Comment

Frågan är om det är handmålat, inget som direkt tyder på detta. Sen å andra sidan hur skulle det i annat fall kommit dit?

Comment

Äjth!, dit första inlägg.
                      Jag har 36 likadana glas uppe på vinden!
                      Vet inget om dem och tycker inte om dem, men de existerar.
                      Gud gjorde några perfekta huvuden,
                      resten satte han hår på.

Comment

Hektor; jag trodde det var en schablonbild först, men det verkar inte vara det!
                        Sladden; jag skulle inte ha ngt emot att ha en bråkdel av dina trettiosex glas. T.ex 5 st ;-)
                        Är du väldigt mån om dem?

Comment

Är inte mån om dem.Återkommer när jag varit på vinden.
                          Det kan dröja, tycker inte om den och tror glasen är undanstoppade långt in.
                          Gud gjorde några perfekta huvuden,
                          resten satte han hår på.

Comment

Working...
                          X