Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Royal Crona - Lisa Larsson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hej regni och välkommen!
    Känner inte till någon förteckning men frågan om Lisa Larson och glaslejonet har diskuterats här.

    Kanske någon hjälp?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av regni
      Är det någon som vet vilka glasdjur Lisa Larsson formgav åt Royal Crona. Och var man kan hitta dokumentation om dom.
      Hittade några:

      Uggla

      Apa

      Skalbagge
      Så är det.

      Comment


      • #18
        Här är några LL djur för Royal Krona.
        Bifogade filer
        knappast meningslöst.

        Comment


        • #19
          Vad roligt att få svar så fort för en nybörjare. Tack.
          Hoppas nån vet var man kan läsa om dom också.
          Ser i varje fall på Raouls bild att mina finns med utom en flodhäst som jag är tveksam till.

          Comment


          • #20
            Har sett en häst i liknande utförande (stående, lite naivt). Särskilt likt var de nedåt utvidgande benen som hjälper djuret att stå. Höjd, ca 15-17 cm. Kan det vara cirkusserien eller något annat?. Ingen signatur eller etikett...

            Comment


            • #21
              Verkar finnas dåligt med info & fakta kring Royal Krona och de glas djur som kommer från dom. Jag har också en flodhäst i glas som enligt suddig information skulle vara Lisa Larson. Sökte även efter böcker i ämnet men hittar inget. Är det någon som har en priskurant med Flodhäst Lisa larson ?
              [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

              Comment


              • #22
                Jag har 1975 års kurant från Royal Krona, men den enda flodhästen i den är formgiven av Folke Walwing...

                Comment


                • #23
                  Har finns en bild på flodhästen http://tradera.torget.se/auction/aid_38884748
                  Är det samma i din kurant?
                  [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

                  Comment


                  • #24
                    Finns det inte också en flodhäst där man endast ser ovandelen, precis som om den ligger och flyter vid vattenytan?
                    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                    Konfucius

                    Comment


                    • #25
                      Två trådar på samma ämne har sammanfogats.

                      /Admin
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av LO-Teks Visa inlägg
                        Har finns en bild på flodhästen http://tradera.torget.se/auction/aid_38884748
                        Är det samma i din kurant?
                        Nix, Walwings flodhäst ser ut så här:
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #27
                          Sprang av en händelse på en likadan flodhäst här, som är etikettmärkt Boda. Blir möjligen hr Vallien därmed huvudmisstänkt även för denna flodhäst?
                          Last edited by cjf; 2007-02-04, 13:46.

                          Comment


                          • #28
                            TACK cjf !

                            i och med de bilder så kan jag nu utesluta Royal krona och söka vidare på Boda glasdjur
                            [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av LO-Teks Visa inlägg
                              TACK cjf !

                              i och med de bilder så kan jag nu utesluta Royal krona och söka vidare på Boda glasdjur
                              Det KAN ju vara Royal Krona i alla fall. Bara för att flodhästen inte är med i just den kuranten så kan den ju finnas i andra. Eller?
                              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                              Konfucius

                              Comment


                              • #30
                                När jag ser ett indentiskt föremål med Boda etikett så faller det sig så att jag kan leta vidare. Antar att Royal Krona märktes med deras etikett ?
                                [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

                                Comment

                                Working...
                                X