Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fråga på apotekarflaska
Collapse
X
-
Denna kvalar nog mer in som en burk med den stora mynningen, ofta hade de inslipade proppar som var runda eller slipade åttakantiga. Puntelmärket i botten är nästan alltid bortslipat på den här typen av glas så det är vanligt.
Gravyren i botten har med innehållet den en gång haft att göra, man ser ofta liknande på just apoteksglas. Vad det betyder vet jag inte men nån form av vikt/rymd bör det väl handla om
Comment