Hej, är det nån som ids gissa på denna? Det ryms hela 6dl i den. Jag vet inte om bortslipningen av puntelmärket syns så bra precis, hoppas ni kan se nåt på dessa bilder. Och så är jag nyfiken på det som jag alltid undrar, ev. tillverkn ort, ålder och om detta var ett "dussin alster" som gjordes på många olika glasbruk? Tackar på förhand ! Hej svejs!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kanna fast jag säger tillbringare!
Collapse
X
-
Jag tror dom gjordes på många glasbruk ca 1900+/-,har själv någon som är slipningar på, och kulslipat puntelmärke,(Fåglavik)Ursprungligen postat av viol Visa inläggHej, är det nån som ids gissa på denna? Det ryms hela 6dl i den. Jag vet inte om bortslipningen av puntelmärket syns så bra precis, hoppas ni kan se nåt på dessa bilder. Och så är jag nyfiken på det som jag alltid undrar, ev. tillverkn ort, ålder och om detta var ett "dussin alster" som gjordes på många olika glasbruk? Tackar på förhand ! Hej svejs!
men i mina priskuranter, Örnberg & Andersson, hittar jag inte 60cl, som du har,
100cl till 120cl på tillbringare finns många olika.
Kanske någon annan vet mera om storlekar,någon typ av ½ litare kanske!
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
-
ja det har du ju rätt i ! När jag skrev "hela" var jag lite sarkastisk, men det kan ju inte ni veta...Jag "bäljar" i mig mängder av saft själv så då är den lite för liten. Men det var ett bra tips till kaffedrickarna för det har jag inte tänkt på, dricker inte kaffe själv, för jag är för ung, hahahaha!Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.
Comment
Comment