Några nya glas till min samling. Det med orange dekor har kuppan ditsatt efteråt eller hur man säger. Det utan ben är pressglas med tre stycken randpartier lodrätt. Ett tjockt glas som kanske egentligen är ett litet blomglas, ngn som vet. Har haft ett gäng sådana tidigare köpta i ett parti och undrar därför om de trots allt är snapsglas?
Det tredje har en slipad kuppa. Jag kan inte se några skarvar efter ngn form och hela glaset ser ut att vara gjord i ett stycke
hur hänger det ihop med blåsningen av glaset?Det andra och sista glaset har råmuntelmärke.
Det tredje har en slipad kuppa. Jag kan inte se några skarvar efter ngn form och hela glaset ser ut att vara gjord i ett stycke
hur hänger det ihop med blåsningen av glaset?Det andra och sista glaset har råmuntelmärke.
Comment