Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ard deco karaff

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ard deco karaff

En karaff som jag tycker är alltför välgjord för att vara anonym. Vet någon var den kan vara gjord? Sandvik, orrefors eller?
    Bifogade filer

eller kanske Art Deco...

Comment

Vasen till höger om flaskan är himla snygg!
      I’m a real mean bitch!

Comment

Ja, du har rätt Maria, det är en riktig pärla. Maggie Wibom, troligen egna verkstaden i Stockholm.

Comment

Jag blir inte överens med den här karaffen.
          Tycker att formen kan vara Johansfors (kanske). Proppen liknar Sandvik men inte i den färgen. Jag spånar lite Kanske någon annan kan mer om detta. Är Du säker på att det är rätt propp. Tycker om karaffen som sådan .
          mvh Lasse

Comment

Jag tycker inte heller att proppen känns helt bra här. Det känns som om flaskan är organisk och mjuk, medan proppen är stel och hård...

Comment

Tycker det verkar som om man stoppar i en sådan propp när orginalet saknas.
              Har en sådan till en kägelkaraff, där det skall vara slipad propp, och på flaskan från Eslöv i en annan tråd, där det inte skall vara någon propp alls. Hade ytterligare en på en karaff i pressglas som jag inte längre har kvar.
              Förutom klarhet i EB.s karaff så vor det kul att få veta vart denna propp hör.

Comment

Jag har köpt dem ihop, men det ger ju ingen garanti. Jag tycker att de passar ihop även stilmässigt. Proppen passar som handsken i karaffens mynning, men det är säkert något standardmått.

Comment

Working...
                X