Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen något nytt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Äntligen något nytt

Nu har det äntligen droppat in något nytt.
    Ett bläckhorn i nonspill-utförande ribbat nedifrån och upp.
    Ganska trevlig modell. Fint lätt rosatonad glasmassa.
    Passar bra bland de andra ribbade sakerna.
    Bifogade filer

Ser fint ut.
    Vad menas med nonspill-utförande?
    Vad är det för spännande du har liggande längst fram till vänster på bilden?

Comment

Tänk dig bläckhornet halvfullt med bläck. När det välter på skrivbordet så rinner ändå inget bläck ur på grund av den nedvikna mynningen.

Det till vänster i bild är ett kruthorn i glas.

Comment

Nu fattar jag.
        När jag tittade på bilden så tyckte jag det såg ut som ett ytterst grunt bläckhorn, såg inte att det var en nedvikt kant.
        Kruthornet var en höjdare.

Comment

Det är inte den store Ribbalainen som gjort bläckhornet för då hade ribborna varit mer markerade. Varför i aftonsången har dom varit så blygsamma?
          Vi här nere vill ha redia ribbor och inte sådant smått bjäfs.
          Man får en känsla av att det inte ligger någon riktigt duktig kis bakom, för nog tusan hade det varit mycket roligare med rejäla ribbor.
          Är väl samma som med vattenkaraffer dom flesta man ser har t.o.m fått störst ribbor på insidan och sådana missfoster tror folk är gamla.

Comment

Visst är ribborna lite diskreta. Men vad gillar du den vänstra flaskan i bakgrunden, den är väl grov i refflingen så det räcker?

Comment

Tycker det är lite svårt att uttala sig om en sådan flaska, med den formen, ribborna ser ut att gå lodrätt.
              Som sagt kan inte få någon uppfattinng. Det är nog en fördel om åsarna skruvar sig upp som på andra flaskan.

Comment

Nonspill hade jag aldrig stött på förut, den var fin!
                Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Hektor.
                  Den vertikalt ribbade kommer från början från Bo i Vänersborg, Naturligtvis har jag inte köpt den där, han har inte riktigt samma prisnivå som jag kan betala.

Den som är ribbad på tvären kommer från Myrorna Örebro. De har lite mer moderata priser

Tingeling
                  Jag tror inte dessa nonspill inks är så vanliga i Sverige. Jag fick hämta hem det från Trikolorens förlovade land.
                  Däremot omnänes det lusflaskor i en förteckning tidigt från Limmared. Efter vad jag fått höra så hade de samma utseende, fast lite mindre i diameter.

Comment

En trevlig samling med rediga ribbor som vår kära vän
                    i Skåne tycks ha lite förkärlek till

Kul när det kommer hem något nytt ibland, här är det
                    torka på alla sätt

Comment

Jaha, då blev det 2 nya saker som hamnade på villha-listan! Lusflaskan kan man väl bara drömma om...... Men ska iväg på några loppisar nu, har jag tur finns det något att visa upp i eftermiddag.
                      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

En lite simplare karaff som enl. mitt tycke blev riktigt tilltalnde på bild efter lite småfix. Bilden är långt ifrån lika "tråkig" som karaffen.
                        Men det är kanske bara jag som njuter av bilden?
                        Bifogade filer

Comment

Hektor.
                          Den blev liksom inte refflad, eller så blev den refflad på tvären också.
                          Kom igen med en riktig bild.

Comment

Jag har ju min karaff av den stora Ribbalainen. Man är på lekhumör.
                            Bifogade filer

Comment

Heeer skall vi ha riktiga bilder också, det går över mitt förstånd.

Comment

Working...
                              X