Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Två snapsglas och en ljushållare - vad är de för några?
Collapse
X
-
åh tack - det stämmer ju! jag googlade runt på wärff då jag sett lite annat (bl.a. 'buster') som jag tycker hade liknande 'runt' formspråk, men rurik såg jag inte då. mkt förtjust i dessa små snapsglas - inte säker på att övriga delar i servisen är lika tilltalande för mig personligen. proportionerna är finare i dessa små, tycker jag.
Comment
-
Tyvärr finns det inte alltid något modellnamn, däremot finns det alltid en tillverkare. Men om det är importerat glas, som har sålts på större varuhus, så förblir det oftast anonymt. Nu säger jag inte att din värmeljusstake tillhör den kategorin, men det skulle kunna vara så och då lär det bli svårt att attribuera den.
Däremot så känner jag väl igen glas nummer två, men kan inte placera det, var inne på Skruf eller något finskt. Där kan du nog få ett svar när någon kunnig tittar in här, återkommer om jag skulle minnas vad det är.Last edited by e_v_a; 2016-11-21, 17:16.
Comment
Comment