Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sliten skönhet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Sliten skönhet

    Ja, slitaget sitter ju under skönheten och bidrar ju mer än det skämmer.
    Vad tror Ni om denna "lilla goding". Hon är ju så häligt utsvängd upptill
    och dekolltaget ska vi bara inte tala om. Är hon från Sverige månne,
    eller kanske mer kontinental..............
    Bifogade filer

  • #2
    Trevligt, gissar 1850 eller snarast strax innan. Tror inte på Sverige med den slipade stjärnan under foten och den ovanliga modellen. Men kan inte lova säkert, de med priskuranter kanske kan säga om de sett något liknande.

    Comment


    • #3
      Tack FBQ, visst är den trevlig den lilla.
      Sättet man har drivit ut och vikt ner kanten
      tilltalar mig särskilt. Det ser ut som man gjort
      det i omgångar på något sätt när man tittar
      på "åsarna". Vore kul att höra Hirvi förklara.
      Sedan får vi hoppas att grabbarna med
      kuranterna är kuranta.

      Comment


      • #4
        Ja nog fick jag samma vibbar om det vackra pressglaset att dom jobbat vidare med sammanfogning av ben och fot till den pressade kupan, puntel har med all säkerhet suttit i botten (bortslipat) när dom värmt upp mynningen och drivit ut den fint välvda formen i mynningen, jag vet inte hur vanligt detta var i Sverige, tror själv på det ovanliga, även jag tror på ett annat land än Sverige.
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

        Comment


        • #5
          Tack Hirvi, alltid tacksamt att Du (som vet) ger ett omdöme. Har själv en
          känsla av att glaset inte är svenskt. Om så vore skulle det så klart vara
          ännu så mycket bättre (roligare). Ett "gediget" arbete hur som helst.....

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Tack Hirvi, alltid tacksamt att Du (som vet) ger ett omdöme. Har själv en
            känsla av att glaset inte är svenskt. Om så vore skulle det så klart vara
            ännu så mycket bättre (roligare). Ett "gediget" arbete hur som helst.....
            Ja det är ju ett trevligt glas som har blandade hantverksmässiga tekniker, en fråga vilken höjd har glaset?
            Hirvi
            Last edited by Hirvi; 2016-10-26, 08:39.
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

            Comment


            • #7
              Glaset är en dryg tvärhand högt, nä lite mer,
              för att vara exakt 12 cm. undrar om det kan
              vara en lite vas kanske.

              Comment


              • #8
                Kanske är det vas, är nog inte behaglig att dricka ur.
                Hirvi
                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                Comment

                Working...
                X