Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETT SAGOMOTIV? Barnet med den utsträckta handen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• ETT SAGOMOTIV? Barnet med den utsträckta handen!

Känner någon igen den lille gossen, som sträcker ut sin hand mot, ja vad då??? Jag har ögnat igenom en massa sagotitlar och hoppats få en träff i min minneskorg. Men icke. Står barnet i vatten eller snö? Rop på hjälp? Symbolik?

Flaskan, som är svagt grön, känns helt slät på ytan. Men – lodräta, ungefär 1 cm breda linjer syns tydligt och dessa smalnar och svänger sedan medsols upp genom flaskhalsen.

Det vita motivet är upphöjt. I botten ett puntelmärke (tror jag det heter??)
    Höjd 13 cm, bottenpartiet 4,5 cm diameter, däröver flaskbotten 6 cm diameter. Click image for larger version

Name:	P5240051_01.JPG
Views:	1
Size:	56,8 KB
ID:	675264Click image for larger version

Name:	P5240049_01.JPG
Size:	86,8 KB
ID:	675263Click image for larger version

Name:	P5240041_01.JPG
Size:	61,4 KB
ID:	675262Click image for larger version

Name:	P5240039_01.JPG
Size:	85,3 KB
ID:	675261Click image for larger version

Name:	P5240053_01.JPG
Size:	84,9 KB
ID:	675260
    Vikt ca 70 gram.

Det vore intressant att få litet information eller funderingar kring föremålet.

Av Mary Gregory glass typ, Pojke fångar snöflinga?
    Vattenkaraff saknar glaset
    Last edited by nobe; 2016-05-25, 10:17.

Comment

Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
      Av Mary Gregory glass typ, Pojke fångar snöflinga?
      Vattenkaraff saknar glaset
      Hej - och STORT tack för det snabba och korrekta svaret. Nu ska jag läsa litet om den för mig hittills helt okända konstnären.
      Karaffen är inte min utan jag hjälper då och då en loppisgalen väninnas dotter, som köper allt möjligt och som inte har dator. Lyckas jag hjälpa henne (som t.ex. i detta fall, med DITT svar), så lär jag ju också mig själv en hel del. Fint!

Karaffen har varken propp eller några tillhörande glas , bör i alla fall rengöras inuti om den ska stå framme som prydnad!!
      Än en gång Tack!
      Splenk

Comment

Working...
      X