Det kan det säkert ha gjort, allmoge står tyvärr inte så högt i kurs idag. Sådant som kostade flera tusen förr går ofta för några tior nuförtiden. Särskilt om det är omålade träföremål.
Säg inte det, såg en nygjord ful brun glasskål som ingen kan ta för gammal
om man har det minsta hum om hur gammalt glas ser ut, gå för väl över 1.000:-.
Detta var häromveckan bland Traderas allmogeföremål.
Ojoj, här gick det fort! Jag såg inte att jag hamnat på glasfronten, trodde frågan rörde sig om en mjölksil i trä. Men att en dekorativ skål som antyds vara gammal går för en tusenlapp och lite till är inte förvånande, men det är nog inte samlare utan snarare shabby chic-älskare som bjuder upp den, om jag får lov att vara lite fördomsfull...
En filbunkeskål i glas som jag hittar och som ger mig alla tecken och känslor på att vara 1700-tals.
Den skulle jag betala en hel del för, 1000kr skulle inte räcka.
Nu har jag förvisso aldrig sett eller hittat någon live, som varit äldre än 1800-tals,
1700-tals dom är nog mycket svåra.
Man skulle inte kunna få en länk till mjölkskålen?
Hallå,
Långfredag är lång. Undrar blott hur ganska erfarna pesanier kan uttala sig om en skål utan närmare beskrivning och liten bild. Tror på aprilskämt...so long...
Hallå,
Långfredag är lång. Undrar blott hur ganska erfarna pesanier kan uttala sig om en skål utan närmare beskrivning och liten bild. Tror på aprilskämt...so long...
Kimme,läste du inte inledningen ? Har du en bild så lägg ut den. Vore mycket intressant, det är ju all slags data om detta ev. nätauktionsfynd som efterlyses. Men här missförstås friskt, nyss var en annan inne på allmogeföremål i trä !
Kimme, du är ju en skämtare, det är inte du som narras april ?
Ursprungligen postat av norrskensflammanVisa inlägg
Kimme,läste du inte inledningen ? Har du en bild så lägg ut den. Vore mycket intressant, det är ju all slags data om detta ev. nätauktionsfynd som efterlyses. Men här missförstås friskt, nyss var en annan inne på allmogeföremål i trä !
Kimme, du är ju en skämtare, det är inte du som narras april ?
Hallå Flamman,
Ordblind, du vet. Fattade inte galoppen Ovanlig frågeställning. Tyckte svaren var förvirrade. Men ett tror jag på, dialog och kommunikation, och att skämt förlänger livet.... so long...
Kimme
(som jag kallades i småskolan)
Comment