Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glasfrukter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glasfrukter

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
    Vad trött jag bli. Kan inte rotera bilderna i telefonen....
    Jag vet tyvärr ingen om vasen, men den ser fin ut jag undrar om jag kan få hjälp med att se varifrån det här äpplet och paprikan kommer ifrån. Det finns ingen signering. Köpte dem idag på loppis för att de ser fina ut. Köpte an skål från kosta Boda också, men vet inte om äpplet och paprikan kommer därifrån. Då borde de väl vara signerade då eller?
    Bifogade filer

Glasfrukter har tillverkats på många håll. Kvalitén kan skilja ursprunget åt, typ Murano eller kinesisk masstillverkning.

Ser stora vasen verkligen tjeckisk ut? Inga förslag på annat. Men den gröna vasen som skymtar på en av bilderna, den ser fin ut. Monica Bratt?

Comment

Äpplen och päron..

Hallå i hetten,
      Tillverkades av flera, ditt päron är etikettmärkt Scancrystal. Vanliga. Ringa värde, jo för ögat. Använder mina på fruktfatet.
      Tuttifrutti. Men det är en brevpress. Äpplet faller som du vät inte långt från......., just det. So long....
      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Morrie Visa inlägg
        Glasfrukter har tillverkats på många håll. Kvalitén kan skilja ursprunget åt, typ Murano eller kinesisk masstillverkning.

Ser stora vasen verkligen tjeckisk ut? Inga förslag på annat. Men den gröna vasen som skymtar på en av bilderna, den ser fin ut. Monica Bratt?
        Hej! Tack för svar. Var det denna gröna vaden du menade ? Jag vet inget om den men tycker om den för den är fin och är från min mormor. Min mamma som är född 55 minns den från sin barndom då den alltid stod på köksbordet. Den är inte signerad så jag vet inget om tillverkningen.
        Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Hallå i hetten,
          Tillverkades av flera, ditt päron är etikettmärkt Scancrystal. Vanliga. Ringa värde, jo för ögat. Använder mina på fruktfatet.
          Tuttifrutti. Men det är en brevpress. Äpplet faller som du vät inte långt från......., just det. So long....
          Tack för svaret. Anade att de inte var värda mycket i kronor men som sagt roliga att ha framme. Bra tips att ställa på fruktfatet! Roligt forum detta, många som är så kunniga

Comment

Working...
          X