Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ute i blåsten... Fann ölflaska!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ute i blåsten... Fann ölflaska!

En obotlig sakletare på promenad. Vid Kodjupets strandkant i lervällingen, en oöppnad glasflaska dök upp - "Lubecker Vereinsbraueri" - men är den ny eller gammal? Kram på er alla vindpinade själar på PES!
    Bifogade filer
    Last edited by hallinskan; 2014-03-16, 15:59.

Alltså... "Ny" är den nog inte men hur gammal kan den vara?

Comment

Bryggeriet var tydligen verksamt mellan 1908-1920
      Trevligt fynd !
      Hittade detta:

Comment

Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
        Bryggeriet var tydligen verksamt mellan 1908-1920
        Trevligt fynd !
        Hittade detta:
        http://www.meinesammlung.com/flasche...erflasche.html
        Där hann du precis före mig, Surmasen! Jag skulle just lämna exakt samma information.

Det gamla bryggeriet verkar förresten
        numera vara mest intressant för "spökjägare" om jag förstått det hela rätt. Jag vet inte om det beror på att min gamla skraltiga tyska tvingade mig att anstränga hjärnan mer än normalt eller om bryggeriets paranormala krafter kunde ta sig ända hit till mig, via nätet på något sätt, men jag blev väldigt matt och trött av att googla detta.

Comment

Sådant här gör min dag, blir barnsligt glad. Tackar och bockar och bugar, Surmasen! Jag upptäckte att jag vimsat bort mig till fel tråd också. Kul att du fann den.

Comment

Hugo2, tack till dig också, min tyska skulle inte ens paranormala superkrafter kunna göra något åt, vad innebär "spökjägare"?
            Last edited by hallinskan; 2014-03-16, 19:14.

Comment

Ursprungligen postat av hallinskan Visa inlägg
              Hugo2, tack till dig också, min tyska skulle inte ens paranormala superkrafter göra något åt, vad innebär "spökjägare"?
              Ja, med reservation för att jag fått allt om bakfoten p g a språkproblemen då...
              jag menar att platsen verkar vara lockande för människor som tror sig kunna känna av paranormal aktivitet, av vilket slag förstod jag inte, men kort sagt någon slags spöken. "Spökjägarna" åker till platsen i hopp om att träffa på dessa spöken och allra helst föreviga upplevelserna på foto eller film, eller vad de nu kan tänkas ha för avancerad teknisk utrustning...

efter lite mer googlande förstår jag nu att alla spökjägare också bör utrusta sig med en diktafon för att kunna fånga ljud som våra öron inte kan höra, det finns också olika slag av spökfällor...

Mina kunskaper om spöken och spökjägare är nu helt uttömda.

Comment

Bäst att låta de osaliga andarna vara ifred då, kanske!

Comment

Ja hugaligen så otäckt (trots att jag vurmar för skräckromantik). Föredrar att tänka på en varm ölstuga i goda vänners lag någonstans längre söderut i Tyskland...

Comment

Working...
                  X