Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Landberg eller inte Landberg ;)?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Landberg eller inte Landberg ;)?

Hej!

Var ett tag sen jag var aktiv här inne.
    Inhandlade två glasskålar för ett tag sedan, den blå är med all säkerhet Landberg men vad tror ni om den rökfärgade?
    Vet att jag sett bilder i en tråd här tidigare men hittar den inte nu.
    Tacksam för all hjälp!
    Bifogade filer

Jag är ganska säker på att det är Landberg, men ibland (ofta) har jag fel.....

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Jag är ganska säker på att det är Landberg, men ibland (ofta) har jag fel.....
      Tack prylsnubben, känner igen det där ;-)!
      Skålarna känns väldigt lika men det är något med formen på den grå som gör mig osäker. Letar vidare...

Comment

Ursprungligen postat av nebel Visa inlägg
        Tack prylsnubben, känner igen det där ;-)!
        Skålarna känns väldigt lika men det är något med formen på den grå som gör mig osäker. Letar vidare...
        Hittade tråden nu, "Sandviks glas" och såg att det var du som lagt ut bilden jag sökte .
        Så ja, lutar nog åt att även den grå är Landbergs eller?!
        Bifogade filer

Comment

Jag har en likadan, tillsammans med en lägre och vidare skål i samma ton, och de sades vara Landberg när jag frågade någon som håller på med glas (det är en himla massa år sedan nu så jag minns tyvärr inte vem, men någon som handlar med glas och som borde ha koll i alla fall).

Comment

Det är ganska troligt att det är Landberg. Den gråbruna har jag haft själv och den var en Sandviksskål.
            DG

Comment

Tack allihop, då vilar jag i att båda skålarna (troligen är Landberg.

Comment

Working...
              X