Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
antik bägare
Collapse
X
-
Såg faktiskt glaset du nämner, men tror att detta jag visar upp är snäppet större. Antikrundans CXII-bägare såg liten ut i jämförelse med flaskan bredvid ? Var det inte så ?Ursprungligen postat av hugo2 Visa inläggJag kan ha fel, men var det inte ett liknande glas som visades på senaste Antikrundan?
Comment
-
Flaskor finns ju några stycken av, men just dessa bägare / glas växer ju inte på träd precis. Är det inte så ?Ursprungligen postat av A.F Visa inläggDen skulle man gärna vilja ha i samlingarna.
Fast jag är flasksamlare, skulle jag hellre vilja ha glaset än
buteljen dom visa på Antikrundan.
Comment
-
Här en hyfsat lik, även Din bör vara från Henrikstorps glasbruk.Ursprungligen postat av norrskensflamman Visa inlägg1700-talsbägare med C XII :s namnchiffer och kungakronan. Trevlig sak ,rolig att ha.[ATTACH]139199[/ATTACH]
Comment
-
Jättefin! Vad tror Du själv om ursprunget? Vad har bägaren för mått?Ursprungligen postat av norrskensflamman Visa inlägg1700-talsbägare med C XII :s namnchiffer och kungakronan. Trevlig sak ,rolig att ha.[ATTACH]139199[/ATTACH]
Comment
-
Den är 17 hög och kommer från Skånska Glasbruket.Ursprungligen postat av Shaft Visa inläggJättefin! Vad tror Du själv om ursprunget? Vad har bägaren för mått?
Comment
-
Tror likaså - intressant med den höga kvaliteten på gravyren. Den platsar i de flesta samlingar!Ursprungligen postat av norrskensflamman Visa inläggDen är 17 hög och kommer från Skånska Glasbruket.
Comment
Comment