Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ymnighetshorn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Ymnighetshorn

Någon som vet vad detta är?
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	43,8 KB
ID:	660352Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	42,6 KB
ID:	660353

Det är en vas och brukar finnas i lågprisaffärer.

Comment

En modern tingest alltså. Fick för mig att den var handblåst, trodde inte att det var förenligt med lågrprisaffärer, kanske den e blåst nånstanns där dem har låga löner?

Comment

Ser ut som ett dryckeshorn från Iittala. Dom har gjort lite olika modeller och ska vara en ställning till.

Comment

Om just denna kommer från en lågpriskedja är väl kanske svårt att avgöra men att saker är handblåsta betyder egentligen ingenting nu för tiden. Ta tex Ikea och Åhlens, där finns massor av handblåst glas för näst intill inga pengar, allt tillverkat i asiatiska låglöneländer.

Comment

Tror inte det är ett dryckehorn med tanke på att hornet har en tillplattning på ena sidan, den ligger alltså fint på mage och behöver ingen ställning. Annars är dem ju väldigt lika. Är dock konstigt med en liggande vas och jag vet inte riktigt vad jag skall ha den till. Men e den inte småländsk så vill jag inte ha den kvar.

Comment

Det är inte ett dryckeshorn från Iittala och den är definitivt inte småländsk.

Sök på glashorn vase så dyker den här upp lite varstans, här tex för 5 euro: http://www.tachyonen-energie.de/pd45...m?categoryId=4

Finns också i blått på ebay för 1,9 euro: http://www.ebay.co.uk/itm/1-Stck-Gla...-/380697678617

Comment

Tack för hjälpen legion, då hamnar den i lådan på väg till auktion så jag får tillbaks mina 15 kr. Ursäkta om jag postade en så ful sak.

Comment

Working...
                X