Jag har några få glas kvar som jag minns från min barndom. Jag gissar att mina föräldrar haft dem sedan någonstans från 1950-1960-talet. Jag har skarpa minnen från min far och hans vänner smuttandes på drycker i dessa glas 
Diverse olika Whiskey-sorter/-logos är tryckta på glasen.
Det enda jag kan tyda ut från några av glasen är "France". Något enstaka glas har en siffra samt något som kan vara "Reims" eller "Beims"... Har ännu inte lyckats tyda vad där står...
Någon som har mer information om dem? Det vore intressant att veta när de är tillverkade, varifrån de kommer o s v... om möjligt...
Jag har googlat lite men inte hittat nå't matnyttigt. Jag ska se om jag kan tyda siffror o "Reims/Beims"... på riktigt... Men behöver antagligen ett förstoringsglas eller dylikt först...
Bifogar bild, som visar glasen o hur de ser ut...
Tack på förhand för all information jag kan få!

Diverse olika Whiskey-sorter/-logos är tryckta på glasen.
Det enda jag kan tyda ut från några av glasen är "France". Något enstaka glas har en siffra samt något som kan vara "Reims" eller "Beims"... Har ännu inte lyckats tyda vad där står...
Någon som har mer information om dem? Det vore intressant att veta när de är tillverkade, varifrån de kommer o s v... om möjligt...
Jag har googlat lite men inte hittat nå't matnyttigt. Jag ska se om jag kan tyda siffror o "Reims/Beims"... på riktigt... Men behöver antagligen ett förstoringsglas eller dylikt först...
Bifogar bild, som visar glasen o hur de ser ut...
Tack på förhand för all information jag kan få!
Comment