Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Gammelt spissglass med grønn forurensing - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammelt spissglass med grønn forurensing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gammelt spissglass med grønn forurensing

Kjøpte to spissglass idag for en femmer, begge midten av 1800 med brudt puntmerke. Det mest interessante er dog forurensningen i det største av de. En rekke grønnfargede streker i klokken og nedover i stetten. Røykfarge? Fargeforurensninger?

Som sagt tidligere synes jeg nesten det er mer interessant med det som ikke ble helt perfekt

Høyde 11cm
    Diameter 6cm

Banden
    Bifogade filer

Väldigt speciellt med grönfärgade "rökrester" om det nu är det.
    Grattis

Comment

Takk

Kanskje Hirvi har noen teorier? Det er også litt relieff i glasset der de grønne strekene går.

Jeg vet det finnes en tråd på PES om glassets forurensninger, men jeg klarer ikke finne den igjen...

Banden

Comment

Här finns tråden om glasets orenheter

Comment

Kan være en nesten smeltet sten som Hirvi omtaler i den første posten om glasets orenheter.

Banden

Comment

Svårt att säga exakt vad som ramlat ned i glasmassan, det kan ha kommit från ugnen, det kan ha kommit från utsidan och in i ugnen,
            det är ju något som är på väg att lösas upp i glasmassan, det bildas ofta sådana svansar då.
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Takk Hirvi Kan det ha vært rester av grønt glass på blåsepipen fra annen produksjon? Holdt man utstyret adskilt eller rengjorde man det slik at man ikke fikk forurensninger fra andre farger og glasskvaliteter?

Banden

Comment

Working...
              X