Jag undrar om en sargassovas (Kedelv) behåller värdet då den är omgjord till lampa.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lampa gjord av Reijmyres vas Sargasso.
Collapse
X
-
Om den går att återställa till vas så är det OK. Men om någon förändring skett av vasen (ex borrhål, slipade kanter od.) Då blir värdet i princip noll.
Kanske får den ett nytt värde som lampa, men den blir inget intressant för en glassamlare.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
-
Sargassolampa
Visst bör det gå att återställa lampfoten till en vas.
Om jag minns rätt ser lampfoten ut så här och fästet för den del där belysningen är monterad är en mässingsbricka limmad med Araldit på den plana botten. Det finns inget borrat hål då sladden går ut i det snedställda mässingsröret.
Att få bort mässingsbrickan kan nog bli knepigt men jag skulle försöka med ett stämjärn och lite lagom våld till att börja med.
Lycka till.
Comment
-
Vill bara klargöra att jag vanligtvis icke brukar gå ut ur snedställda mässingsrör!Ursprungligen postat av bekin Visa inläggVisst bör det gå att återställa lampfoten till en vas.
Om jag minns rätt ser lampfoten ut så här och fästet för den del där belysningen är monterad är en mässingsbricka limmad med Araldit på den plana botten. Det finns inget borrat hål då sladden går ut i det snedställda mässingsröret.
Att få bort mässingsbrickan kan nog bli knepigt men jag skulle försöka med ett stämjärn och lite lagom våld till att börja med.
Lycka till.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Tack för att du gjorde min kvällUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggVill bara klargöra att jag vanligtvis icke brukar gå ut ur snedställda mässingsrör!
Comment
Comment