Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lätt ljusstake

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lätt ljusstake

Vet egentligen inte riktigt vad jag ska tro om denna ljusstake, så därför vänder jag mig till er lite mer kunniga.

Ljusstaken är ca 27cm hög, väger endast 108gram. Hela insidan är ihålig, ända ner till foten. I botten är det inget puntelmärke utan vax som runnit ner. Fortfarande lite kondens,vax och vattendroppar i den. Foten är inte riktigt jämn, utan vinglar lite. Ser inga skarvar någonstans.

Vet varken ut eller in. Gammal eller ny?
    Bifogade filer
    Pes är mitt google.

Mycket vackert arbete, jag kan inte få det till något annat än ett vackert utfört lamparbete utfört över gaslåga, dom värmer upp glasrör och blåser i och formar , jag tror på någon duktig i ett annat land har gjort den,
    lamparbeten blir väldigt lätta glas.
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Har ett par exakt likadana. Din beskrivning är slående. De är mycket lätta. Tror de är ganska sena i tillverkning, men riktigt trevliga i sitt utförande.

Comment

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
        Mycket vackert arbete, jag kan inte få det till något annat än ett vackert utfört lamparbete utfört över gaslåga, dom värmer upp glasrör och blåser i och formar , jag tror på någon duktig i ett annat land har gjort den,
        lamparbeten blir väldigt lätta glas.
        Hirvi
        Stort tack Hirvi för beskrivningen och att den ev härstammar utomlands. Att du tror att det är någon duktigt som gjort det är extra kul. Ska se om man kanske kan hitta ngt på google.

Ursprungligen postat av Lars Kallin Visa inlägg
        Har ett par exakt likadana. Din beskrivning är slående. De är mycket lätta. Tror de är ganska sena i tillverkning, men riktigt trevliga i sitt utförande.
        Kul Lars och tack för inputen. Hade gärna önskat man kunde hitta en till, men har aldrig ens sett dessa innan.
        Pes är mitt google.

Comment

Hakar på

Hakar på denna, då ingen tycks vilja svara på vad det är.
          Bifogade filer

Comment

Working...
          X