Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tisdagsgissning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tisdagsgissning

    Den här "fyndades" i helgen och nu skulle det vara kul om någon lyckas klura ut vart den är gjord och av vem. Är signerad och etikettmärkt. Den är ca 22,5cm hög, ca 42cm i omfång på bredaste stället och väger över 3 kg (min brevvåg slutar där )

    Jag har blurrat etiketten.
    Bifogade filer
    Pes är mitt google.

  • #2
    Snygg!

    Man tänker genast på någon italienare, men eftersom du befinner dig i glasriket får jag lov att gissa på någon svensk(a). Så det för bli Åsa Jungnelius och Kosta Boda?
    En häftig formgivare tycker jag.

    Comment


    • #3
      Tyvärr inte Åsa Simco, men du resornerar korrekt i övrigt. Mer säger jag inte ännu
      Pes är mitt google.

      Comment


      • #4
        Margareta Hennix?
        I’m a real mean bitch!

        Comment


        • #5
          Inte Hennix tyvärr heller Maria.
          Pes är mitt google.

          Comment


          • #6
            Då får vi väl sätta fart på tråden igen, Ulf Johanson, Sjöhyttan?
            I’m a real mean bitch!

            Comment


            • #7
              Det är bra att du håller den i liv maria , tyvärr är det fel.

              På etiketten går det att läsa "studioglas" blandannat och det är en manlig formgivare.
              Pes är mitt google.

              Comment


              • #8
                strömbergshyttan

                Mikael Axenbrant
                Håkan Gunnarsson
                Strömbergshyttan
                tror jag
                Den har ett litet stänk av sattelit vib
                Mvh Ringe

                Comment


                • #9
                  Håkan Gunnarsson, studioglas Bergdala.

                  Comment


                  • #10
                    Studioglas strömbergshyttan är korrekt, men formgivare inte ännu
                    Pes är mitt google.

                    Comment


                    • #11
                      Leif Persson fattas.
                      I’m a real mean bitch!

                      Comment


                      • #12
                        Das ist korrekt, Grattis Maria.
                        Bifogade filer
                        Pes är mitt google.

                        Comment


                        • #13
                          Tack

                          Jag får väl gratulerar dej till en fin vas!
                          I’m a real mean bitch!

                          Comment


                          • #14
                            Stort tack Maria. Ja, jag är jättenöjd med den och det känns som ett av mina favorit objekt här hemma.
                            Pes är mitt google.

                            Comment


                            • #15
                              strömbergshyttan

                              Leif Persson
                              ska det nog vara
                              mvh Ringe

                              Comment

                              Working...
                              X