Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Heter dricksglaset något...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Heter dricksglaset något...?

Finns det någon här som känner igen och vet om detta dricksglas (ca 13½ cm högt) heter något?
    Ev namn på etiketten är bortnött och under foten står endast FRANCE.

Jag skulle så gärna vilja få tag i fler sådana här glas.
    Bifogade filer

Serien heter Aspen, tillverkare Arcoroc, France.
    I’m a real mean bitch!

Comment

Här finns fler delar ur serien:

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
        Serien heter Aspen, tillverkare Arcoroc, France.
        Tack, det var mycket roligt att få veta detta! Visste du det tidigare... eller har du sökt i något slags glaslexikon?

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
        Här finns fler delar ur serien:

http://www.1800replace.com/webquote/ACOASP.htm
        Tack för länken!

Jag har förstås letat på och via länkmålet och även Googlat en del på "Aspen" och "dricksglas". Även provat med "drinking glass eller "wine glass", och nog enbart med "glas" resp "glass" men ännu inte funnit något glas likadant som mitt. Ska man tro att de flesta redan gått sönder och kastats, eller brukar de faktiskt förekomma till salu?

Comment

Jag blev, liksom du Curious, imponerad över att Maria visste vad glasservisen heter. Problemet är nog att folk i allmänhet inte vet det eller vilket företag som har tillverkat. Om de som har dessa glas skulle få för sig att sälja på t ex Tradera blir beskrivningarna så vaga att det blir svårt att söka på.

Comment

Hump,..... hoppas att inte gör ER för besvikna jag har haft sådan tallrikar och glas som vardagsservis 15 år, köpta någon gång i mitten på 80-talet, det mesta åkte till tippen för några år sedan då jag började köpa delar till Kosta Bodas Dalom servis, jag har nog några glas kvar, med det är dom utan fot.
            I’m a real mean bitch!

Comment

Anser ni att jag gör rätt i att kalla det avbildade för ett dricksglas?

Comment

Working...
              X