Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Kuvertvas eller glas för bruk eller lyst? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kuvertvas eller glas för bruk eller lyst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Kuvertvas eller glas för bruk eller lyst?

    Är detta en liten kuvertvas eller ett glas, som skall brukas för dryck? Eller är det bara till lyst? Höjden är 9 cm , foten 4 cm i diameter och upptill 3 cm i diameter. Mycket gulddekor, som synes och små blommor, som verkar vara i emalj.
    Tacksam för info om vad det skall användas till (har fyra stycken) och gärna ålder o ursprung. Jag tippar att det inte är svenskt med den överdådiga dekoren.
    Bifogade filer

  • #2
    Tjeckoslovakien eller Italien.

    Labeled "Bohemia Glass" För ett tag sedan hittade jag det här lite slitna glaset (eller vad det är). Det tillverkades snarlika i Italien ...


    Mvh
    Emil

    Comment


    • #3
      Tack, Emil. Visst ser jag likheterna med mina "små gröna" och den gula på bild.

      Mvh Tina

      Comment

      Working...
      X