De här blir jag lite förbryllade på. Sinnessjukt svåra att fota för att få fram detaljer, så jag fick köra en lite annorlunda approach.
Puntelmärket och upphöjningen talar ju för lite ålder. Men glasmassan är ju väldigt klar för att vara så pass stora som de är. Tydliga drag av drivningen. Och de är ju inte riktigt symmetriska. En viss orange ton framkommer i viss belysning. Bergdalas skålar med blå kant har väl fortfarande inte slipat puntelmärke... tror jag. Så dessa kanske är nyare. Någon kanske rent av vet varifrån de kan härstamma.
Som ni märker ovan är jag helt lost gällande ålder eller inte
.
Vad säger ni? Tycker de är trevliga hursomhelst.
Puntelmärket och upphöjningen talar ju för lite ålder. Men glasmassan är ju väldigt klar för att vara så pass stora som de är. Tydliga drag av drivningen. Och de är ju inte riktigt symmetriska. En viss orange ton framkommer i viss belysning. Bergdalas skålar med blå kant har väl fortfarande inte slipat puntelmärke... tror jag. Så dessa kanske är nyare. Någon kanske rent av vet varifrån de kan härstamma.
Som ni märker ovan är jag helt lost gällande ålder eller inte
.Vad säger ni? Tycker de är trevliga hursomhelst.
.
ja jag fick inte ihop det. Snus jaha ja! Tidigare svar stämmer bra. Har själv en samling av de där i varierande storlekar.

Comment