Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reffla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Reffla

Har en fråga, i vilka färger finns Gullaskrufs Reffla? Jag har vaser i rött, grönt och isblått.
    Och undrar nu om det är någon idé att söka efter några andra färger?
    Samma fråga för ljusstaken Isi, hur många färger finns det av den? Jag har lyckats få en grön med alla ljushållare kvar nu i sommar, den röda har jag sen tidigare. Och det verkar som att jag verkligen har haft tur, för hållarna verkar ju ofta ha försvunnit!?

Ursprungligen postat av LiB Visa inlägg
    Har en fråga, i vilka färger finns Gullaskrufs Reffla? Jag har vaser i rött, grönt och isblått.
    Och undrar nu om det är någon idé att söka efter några andra färger?
    Samma fråga för ljusstaken Isi, hur många färger finns det av den? Jag har lyckats få en grön med alla ljushållare kvar nu i sommar, den röda har jag sen tidigare. Och det verkar som att jag verkligen har haft tur, för hållarna verkar ju ofta ha försvunnit!?
    Jag skulle tro att Reffla gjorts i mer eller mindre alla standardfärger som användes på Gullaskruf, och några fler därtill. Utöver dem du nämner är klarglas och benvitt (opalin) vanliga, men jag har eller har sett åtminstone indigo, ametist och koboltblått utöver dessa. Har för mig att vännerna i Gullaskruf även har orange och lite andra konstiga färger.

ISI-ljusstaken finns åtminstone även i klarglas, för den har jag själv, men samma gäller här; den kan säkert dyka upp i alla möjliga färger...

Comment

Tack cjf! Det vore kul om någon här på forumet som har de andra färgerna, skulle kunna visa bilder på dem! Och så får jag börja söka de färgerna...
      Jag använder vaserna till lyktor, fyller med vatten och sätter i ett flytljus. Det blir jättevackert! Och Isi ljusstakarna fyller jag med svart sand och sätter i tre värmeljus och det är också jättefint! Det tipset fick jag här på PES!

Comment

Working...
      X